ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ :
giweather joomla module
Τρίτη, 28 Μαρτίου 2017 - 6:04:58π.μ.

Εκδόσεις Λεξίτυπον

10
Φεβρουαρίου

Συνέντευξη της Άννας Αγάθωνος: «Θέλω πολύ να τραγουδήσω μια φορά στο Ηρώδειο»

Κατηγορία Συνεντεύξεις

Συνέντευξη στον Georg Gstrein

1)    Αν σου έλεγαν να μας μιλήσεις για την Άννα τι θα έλεγες;

 

Θα΄λεγα ότι είναι ένας ευχάριστος, καλλιεργημένος άνθρωπος με πολλά ενδιαφέροντα, που νοιάζεται για τους άλλους και τον οποίο η ζωή έχει μάθει να προσαρμόζεται εύκολα.

 

 

2)    Μίλησέ μας για τις σπουδές σου και την εμπειρία σου στην Ιαπωνία.
    

Αφού τελείωσα το μουσικό λύκειο, το οποίο ήταν ο λόγος για τον οποίον μεταφέρθηκα στην Αυστρία στην ηλικία των 15 χρόνων, έδωσα εισαγωγικές εξετάσεις για την μουσική ακαδημία της Βιέννης (Universität für Musik und darstellende Kunst Wien) και σπούδασα τραγούδι, μελοδραματική και Λιντ και ορατόριο (με την εξαίσια Edith Mathis).     

 

Συγχρόνως μελέτησα με μια Ιταλίδα καθηγήτρια φωνητικής στο Λονδίνο, πηγαινοερχόμενη στις διακοπές. Μετά το τέλος των σπουδών μου στην Βιέννη έζησα δύο χρόνια στην Μασσαλία ως μέλος του εκεί όπερα στούντιο (Cnipal), ένα θεσμό που διευκολύνει την μετάβαση από τις σπουδές στο επάγγελμα προσφέροντας επιπλέον εξάσκηση και προετοιμασία ρεπερτορίου, αλλά και διοργανώνοντας ακροάσεις για ατζέντηδες και υπευθύνους    παραγωγών. Μετά το όπερα στούντιο έπιασα αμέσως δουλειά στην Γερμανία ως μόνιμο μέλος της Όπερας του Γκελζενκίρχεν (Musiktheater im Revier Gelsenkirchen).
    

Στην Ιαπωνία, και συγκεκριμένα στο Sapporo, πέρασα ένα θαυμάσιο καλοκαίρι ως υπότροφος του Pacific Music Festival, το οποίο ιδρύθηκε από τον αείμνηστο μαέστρο και συνθέτη Leonard Bernstein. Υπήρξε μια απίθανη εμπειρία για μια νέα τραγουδίστρια σαν κι εμένα. Ο ενθουσιασμός των μουσικών που συμμετείχαν από όλο τον κόσμο, αλλά και των κατοίκων, εθελοντών της διοργάνωσης, που μας έφεραν κοντά ένα κομμάτι της Ιαπωνίας    προσφέροντάς μας διάφορες δραστηριότητες στον ελεύθερό μας χρόνο μου έχουν μείνει αξέχαστες.

 

 

3)    Έχεις φωνή μέτζο-σοπράνο. Για κάποιον που δεν γνωρίζει τι σημαίνει αυτό;  
    

Η μεσόφωνος, όπως λέμε στα Ελληνικά, είναι η φωνή που βρίσκεται ανάμεσα στην σοπράνο ή υψίφωνο, την φωνή που φτάνει πιο ψηλά, και την κοντράλτο, την πιο βαθιά γυναικεία φωνή. Το φωνητικό ηχόχρωμα είναι γεμάτο και ζεστό και οι χαρακτήρες που ερμηνεύει είναι συνήθως κακόφημες ή “κακές” και “ξελογιάστρες” γυναίκες (ερωμένες, τσιγκάνες, μάγισσες) όταν πρόκειται για το δραματικό ρεπερτόριο ή τσαχπίνες κοπέλες, αλλά και νεαρά αγόρια (ρόλοι “τραβεστί”) στο πιο λυρικό ρεπερτόριο.

 

 

4)    Έχεις παίξει πολλούς ρόλους όπως Κάρμεν, Αμνέριδα, Δαλιδά. Ποιόν από όλους αγαπάς πιο πολύ;

 

Δεν μου είναι εύκολο να απαντήσω με την μια σ’αυτή την απλή ερώτηση. Θα έλεγα ότι έχω μια πληθώρα αγαπημένων ρόλων και δεν θα΄θελα να πρέπει να διαλέξω τον αγαπημένο μου. Οπωσδήποτε λατρεύω τους αντιφατικούς χαρακτήρες από τους οποίους αποτελείται συνήθως το ρεπερτόριο μιας δραματικής μέτζο-σοπράνο. Όταν ήμουν πιο νέα και τραγουδούσα ακόμη κυρίως το ρεπερτόριο μιας μετζο-κολορατούρας λάτρευα την Σταχτοπούτα του Ροσσίνι, ο οποίος ήταν και ο ρόλος-ορόσημό μου.

 


 
5)    Που θα ήταν το όνειρό σου να παίξεις και ποιο ρόλο;
    

Θα ήθελα πάρα πολύ να τραγουδήσω μια φορά στο Ηρώδειο, κάτω από τον Ιερό βράχο της Ακρόπολης.     

 

Πάντα αναρωτιόμουν πως πρέπει να είναι να στέλνει κανείς την φωνή του προς τον φωταγωγημένο Παρθενώνα... Και βέβαια ελπίζω να έχω την τιμή να ξαναεμφανισθώ στην Εθνική Λυρική Σκηνή όταν εκείνη μετακομίσει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
    

Ονειρεμένοι ρόλοι υπάρχουν ακόμη αρκετοί στην λίστα μου, παρόλο που΄χω ήδη πραγματοποιήσει πολλά από τα όνειρά μου. Θα΄θελα μια μέρα να τραγουδήσω την Πριγκήπισσα Έμπολι στον Δον Κάρλο του Βέρντι, ακόμη μία αντιφατική προσωπικότητα, αλλά και την Σαντούτσα στην Καβαλερία Ρουστικάνα καθώς και διάφορους Βαγκνερικούς ρόλους.

 

Carmen Foto Sabine Haymann Copy

 

6)    Έχεις λάβει μέρος σε πολλά κοντσέρτα με μεγάλες επιτυχίες, ποιο σου έχει μείνει στην μνήμη και γιατί;

 

Οι όμορφες στιγμές και συγκινήσεις στο επάγγελμά μου είναι πολλές και μάλλον δεν θα΄θελα να ξεχωρίσω κάποια, γιατί η καθεμία έχει την ιδιαιτερότητα και την ομορφιά της. Αξέχαστο θα μου μείνει όμως το καλοκαίρι που τραγούδησα την Σταχτοπούτα του Ροσσίνι, τον πρώτο μου μεγάλο και πολύ αγαπητό μου ρόλο, στο διάσημο φεστιβάλ της Aix-en-Provence (στο πλαίσιο της ακαδημίας για νέους τραγουδιστές). Η πανέμορφη αυτή κωμόπολη της Νότιας Γαλλίας και το φεστιβάλ υποδέχθηκαν εμάς τους ανερχόμενους τραγουδιστές εξίσου σαν τους φτασμένους και μας έκαναν να αισθανθούμε αγαπητά  μέλη της διεθνούς αυτής οικογένειας.

 

 

7)    Έχεις ζήσει στην Αυστρία και τώρα εργάζεσαι στην Γερμανία. Έχεις παρατηρήσει διαφορές μεταξύ των 2 Λαών; Και αν ναι ποιες είναι αυτές;
    

Ναι, θα έλεγα ότι πράγματι υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ των γειτονικών αυτών λαών, παρόλο που μιλάνε την ίδια (ή σχεδόν την ίδια γλώσσα). Οι Αυστριακοί σε πρώτη όψη ίσως φαίνονται πιο χαμογελαστοί και πιο ευγενικοί, τουλάχιστον επιφανειακά. Οι Γερμανοί είναι πιο σφιγμένοι και πιο ευθείς, πράγμα που συχνά ξενίζει, ιδιαίτερα εμάς τους Έλληνες. Και οι δυό λαοί μάλλον δύσκολα σου ανοίγουν την πόρτα και σε βάζουν σπίτι    τους. Άμα και όταν το κάνουν όμως, ξέρεις ότι τους έχεις φίλους για όλη σου την ζωή κι ότι θα μπορείς πάντα να βασιστείς πάνω τους για οτιδήποτε χρειασθείς.

 

 

8)    Επόμενος σταθμός πού είναι ή σε ποια πόλη θα ήθελες να ζήσεις;  
    

Ένα μακρινό μου όνειρο είναι να ζήσω κάποια μέρα στο Παρίσι, αλλά εκείνο που είναι πιο εφικτό και εξίσου όμορφο είναι να γυρίσω αργότερα και πάλι στη Βιέννη, όπου τελείωσα το σχολείο και σπούδασα.
    

Η επόμενή μου πρεμιέρα είναι στις 25 Φεβρουαρίου στην όπερα της νοτιογερμανικής πόλης Πφόρτσχαϊμ όπου θα ερμηνεύσω τον πολύ αβανταδόρικο ρόλο της Old Lady στην κωμική όπερα Candide του Leonard Bernstein. Μάλιστα αυτή η παραγωγή μου προέκυψε εντελώς την τελευταία στιγμή και έμαθα ολόκληρο τον ρόλο σε μία εβδομάδα μόνον. Αυτά είναι τα απρόσμενα και ωραία του επαγγέλματος.

 

 

9)    Μίλα μας λίγο για την ιδιωτική σου ζωή και πως συμβιβάζεις εργασία και ιδιωτική ζωή;
    

Καθώς δεν έχω παιδιά δεν είναι και τόσο δύσκολο όσο σε άλλες περιπτώσεις να συνδιάσω και τα δύο, τόσο περισσότερο όσο ο σύντροφός μου εργάζεται από το σπίτι και μπορεί αρκετές φορές να με συνοδέψει όταν    τραγουδάω αλλού από εκεί που διαμένουμε.

 

Επίσης είμαι στην ευτυχή θέση να έχω γονείς που αγαπάνε πολύ αυτό που κάνω και κανονίζουν συχνά το πρόγραμμά τους ανάλογα με τις εμφανίσεις μου για να μην τις χάσουν. Η μητέρα μου μάλιστα θέλει να βλέπει τις καινούργιες παραγωγές στις οποίες συμμετέχω και δυο και τρεις φορές απανωτά. Με τον προγραμματισμό των θεάτρων βέβαια που γίνεται όλο και πιο βραχυπρόθεσμος είναι αρκετά δύσκολο να προγραμματίσει κανείς την ζωή του όσον αφορά στις διακοπές και στις οικογενειακές ή και φιλικές γιορτές και στα ραντεβού με τους γιατρούς, αλλά από την άλλη έτσι κανείς είναι πάντα σε εγρήγορση και μένει νέος στον νου.

 

 

10)    Έχεις παίξει αντιφατικό ρόλο στην σκηνή; Αν ναι ποιόν και θα τον ξαναέπαιζες;
    

Όπως είπα και προηγουμένως το ρεπερτόριο μιας δραματικής μέτζο είναι γεμάτο με αντιφατικούς χαρακτήρες. Συχνά θα ονομάζαμε τις γυναίκες που ερμηνεύω “κακές”, αλλά συνήθως η “κακία” ενός σκηνικού χαρακτήρα έχει κάποια εξήγηση και δικαιολογία, όπως π.χ. η Αιγύπτια πριγκίπισσα Αμνέριδα (ένας ρόλος που΄χω παίξει συχνά και τον οποίο λατρεύω), η καταγγελία της οποίας οδηγεί στον φριχτό θάνατο του άντρα με τον οποίον είναι    ερωτευμένη, τον Ρανταμές. Αλλά κατά βάθος δεν φταίει εκείνη που έχει την σκλάβα και Αιθιόπιδα πριγκήπισσα Αΐντα ως αντίπαλο και ότι είναι αρκετά κακομαθημένη και υπεροπτική. Ο μόνος εντελώς κακός χαρακτήρας που΄χω συναντήσει ως τώρα είναι η Όρτρουντ στον Λόενγκριν του Βάγκνερ, αλλά σίγουρα κι αυτή η γυναίκα θα΄χει κάποιο λόγο για το μίσος της και τον δόλο που χρησιμοποιεί για να πετύχει αυτό που θέλει.

 

Σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι κάθε επιτυχία!

 

 

πηγή: Hephaestus Wien

Διαβάστηκε 53 φορές
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Σχετικά Άρθρα

Πολιτιστικο Σωματειο «οι κορυφαιοι»