ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ :
giweather joomla module
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024 - 1:40:11μ.μ.
26
Αυγούστου

Χρύσω Μακαρίου Εφ ΄όλης της ύλης!

Κατηγορία Συνεντεύξεις

Η διακεκριμένη σοπράνο Χρύσω Μακαρίου μετά τo τέλος των σπουδών της και το ντεμπούτο στη Σόφια μεταβάινει στη Βιέννη το 2006 μετα από πρόσκληση της διεθνούς φήμης και μέλος της Vienna State Opera μέτζοσοπράνο Margarita Lilova.

Συμμετέχει σε Διεθνείς Διαγωνισμούς καθώς και ευρωπαικά Φεστιβάλ στην Βουλγαρία, Ιταλία, Αυστρία, Γερμανία και Γαλλία όπου διακρίνεται. Το 2011 συμμετέχει στο Διεθνή Διαγωνισμό Τραγουδιού στο Chur (Ελβετία) και κερδίζει το 2ο βραβείο και επιλέγεται να ερμηνεύσει Violetta (Verdi) για τη σαιζόν 2011/12. Εκ τότε συνεργάζεται με την Συμφωνική Ορχήστρα της Εθνικης Ραδιοτηλεόρασης Σλοβακίας, την Κρατική Όπερα της Μπάνσκα Μπίστριτσα, με την Kinderoper Papageno σε Αυστρία και Γερμανία, την Opera Piccola στη Βιέννη και το Opernloft Hamburg στο Αμβούργο.
Στην Αυστρία εμφανίζεται με διεθνούς φήμης τραγουδιστές όπως Ζoryana Kushpler, Clemens Unterreiner και Olivera Miljakovic. Εμφανίζεται στο Μέγαρο Μουσικής της Βιέννης, στα βασιλικά ανακτορα του Χόφμπουργκ στη Βιέννη στο χορό του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής και στο Mozarthaus Vienna.
Η κύπρια σοπράνο συμμετέχει επίσης σε παραγωγές και σε συναυλίες σε Γερμανία, Κορέα, Τσεχία, Σλοβακία και φυσικά στην πατρίδα της στη Κύπρο. Παρόλο που εμφανίζεται στο εξωτερικό, η ίδια είναι πεπεισμένη ότι οι εμφανίσεις της στην πατρίδα της είναι πάντα ιδιαίτερες, αφού η αγάπη και τα συναισθήματα του κοινού είναι έντονα. Είναι πλέον γνωστή για την φιλανθρωπική της δραστηριότητα και την προσφορά της σε φιλανθρωπικά ιδρύματα και φορείς, τόσο στην πατρίδα της όσο και στο εξωτερικό.

 

 

Συνέντευξη στον Georg Gstrein

 

 

1. Πώς επηρέασε το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώσατε την απόφαση σας να ακολουθήσετε το δρόμο του λυρικού τραγουδιού;


Μεγάλωσα σε μία καλλιτεχνική οικογένεια με τεράστια αγάπη για τις τέχνες. Οι γονείς μου με έπαιρναν παντού μαζί τους, είτε σε Θεατρικές παραστάσεις, είτε σε εκθέσεις Ζωγραφικής, είτε σε μουσικές συναυλίες. Η αδυναμία της μητέρας μου όμως ήταν η μουσική, η καλή μουσική και αυτό από ότι φαίνεται υπερίσχυσε. Όταν ήμουν 7 χρόνων έτυχε να ακούσω τη Μαρία Κάλλας για πρώτη φορά. Μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση που το θυμάμαι με ακρίβεια μέχρι σήμερα. Από εκείνη τη στιγμή ονειρευόμουν να ακολουθήσω τα βήματα της! Σε πολύ νεαρή ηλικία έγινα μέλος της Παιδικής Χορωδία Πάφου υπό τη διεύθυνση της Κλεοπάτρας Κοτσώνη γεγονός το οποίο ενθάρρυνε την εξέλιξη μου στο τραγούδι. Και εδώ θέλω να σταθώ λιγάκι, πιστεύω ακράδαντα ότι το μέλλον και η εξέλιξη ενός νεαρού ταλέντου βασίζεται σχεδόν εξ΄ολοκλήρου στην αναγνώριση και τη στήριξη από τους σωστούς δασκάλους.

 

2. Η Βιέννη θεωρείται η Μητρόπολη της κλασικής μουσικής. Πόσο ανταποκρίνεται αυτό στην πραγματικότητα;


Η Βιέννη είναι μια πόλη η οποία η οποία σε γοητεύει από την πρώτη ματιά και όχι αδίκως φέρει τον χαρακτηρισμό Μητρόπολη της κλασικής μουσικής. Περπατώντας στο κέντρο της πόλης έχεις την εντύπωση ότι μεταπηδάς σε μια άλλη εποχή. Τα σοκάκια στο κέντρο της πόλη σε συνδυασμό με τα νεοκλασικά κτίρια και μικρά παλάτια να υψώνονται παντού, η εκκλησία του Αγίου Στεφάνου και οι μουσική η οποία κυριαρχεί παντού σε μεταφέρουν στην εποχή του Μότσαρτ και όχι μόνο! Ο κοσμοπολίτικός της ρυθμός και χαρακτήρας, αλλά και τα συνεχή καλλιτεχνικά δρώμενα κρατούν ένα καλλιτέχνη σε μία όμορφη και δημιουργική εγρήγορση. Σίγουρα δεν θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να ζει κάπου αλλού! Για ένα νεαρό καλλιτέχνη όμως που δεν κατάγεται από την Αυστρία είναι τρομερά δύσκολο να μπει στα κατάλληλα κανάλια και κύκλους για να μπορέσει να προχωρήσει και να προωθηθεί. Οπόταν ναι σίγουρα η Βιέννη θεωρείται το κοσμοπολίτικο κέντρο όλης αυτής της μουσικής πανδαισίας, όμως δυστυχώς δεν προσφέρει τις κατάλληλες ευκαιρίες για προσωπική ανέλιξη. Ευκαιρίες εκπαίδευσης και εξέλιξης ναι, αλλά όχι ανέλιξης.

 

3. Πόσο δύσκολο είναι για ένα νέο λυρικό τραγουδιστή να διεισδύσει στα διεθνή μουσικά δρώμενα;


Ξέρετε, κάποτε ρώτησαν τον Jose Carreras σε μια συνέντευξη ποιές είναι οι πιθανότητες ένας νέος κλασικός τραγουδιστής να κάνει διεθνή καριέρα... η απάντηση του ήταν, τόσες πιθανότητες όσες με το να σε χτυπήσει λεωφορείο καθώς στέκεσαι ανυποψίαστος στην άκρη ενός πεζοδρομίου. Τόσο δύσκολο είναι! Καταρχήν χρειάζεται ένα πακέτο χαρακτηριστικών όπως, ψηλό επίπεδο μουσικής παιδείας, τεχνικής, ερμηνείας και ταλέντου για να καταφέρει να στρέψει τη προσοχή προς το άτομο του. Από την άλλη ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ ψηλός και ο χώρος αρκετά δύσκολος. Ένας καλλιτέχνης πρέπει να συνδυάζει ένα σύνολο ταλέντων αν θέλει να επιβιώσει σε αυτό το χώρο, όπως τέλεια τεχνική, αυθεντική ερμηνεία, υπομονή, πειθαρχία, να είναι επικοινωνιακός στη σκηνή και να είναι σε θέση να αποδώσει κάτω από την όποια ψυχολογική πίεση.

 

4. Κατάγεστε από μια μικρή χώρα όπου η Όπερα δεν αποτελεί παράδοση. Πως σας αντιμετωπίζουν οι συνεργάτες και το κοινό στο εξωτερικό, γνωρίζοντας τη καταγωγή σας από τη μικρή Κύπρο.


Όταν εμφανίζομαι στο εξωτερικό συμβαίνει κάτι το καταπληκτικό, τόσο οι συνεργάτες μου όσο και το κοινό διερωτούνται πως είναι δυνατόν ένας τόσο μικροσκοπικός τόπος, δίχως παράδοση στη κλασική μουσική, να βγάζει τέτοια ταλέντα. Θα αναφέρω ένα μικρό παράδειγμα από τη τελευταία συμμετοχή μου στους Γάμους του Φιγκαρό στην Πράγα στις 13 Αυγούστου. Με το τέλος της παράστασης ήρθαν κοντά μου άτομα από το κοινό με καταγωγή από Ρωσία, Ηνωμένες Πολιτείες και Τσεχία και με συνεχάρησαν προσωπικά! Η μια η κοπέλα με δάκρυα ευτυχίας με ρωτούσε αν πραγματικά κατάγομαι από Κύπρο και διερωτόταν πως είναι αυτό δυνατό!
Το λυρικό τραγούδι ή αλλιώς η Όπερα, είναι ένα είδος μουσικής ιδιαίτερο, το οποίο δεν ανήκει στα ακουστικά ερεθίσματα της κυπριακής κουλτούρας μας και ως εκ τούτου δύσκολα γίνεται αποδεκτό στο ευρύ κοινό της Κύπρου. Μια καριέρα στην Κύπρο καθαρά στο χώρο αυτό είναι πολύ δύσκολη σχεδόν ανύπαρκτη. Τα τελευταία χρόνια βέβαια γίνονται πολλές και αξιόλογες προσπάθειες κυρίως από λυρικούς τραγουδιστές οι οποίοι έχουν επιστρέψει στην Κύπρο μετά από τις σπουδές τους και άλλους ιδιωτικούς φορείς. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε σίγουρα και την προσφορά του Ιδρύματος της Κρατικής Ορχήστρας Κύπρου και των Μουσικών Λυκείων, έχουμε όμως αρκετό δρόμο να διανύσουμε. Χρειάζεται αρκετή συνεχόμενη και οργανωμένη προσπάθεια.

 

5. Ποιος ο ρόλος του καλού καθηγητή στην επιτυχία του νεαρού σολίστα;


Ο καλός καθηγητής είναι το Α και το Ω στην επιτυχία του κάθε σολίστα αλλά και στη ζωή του γενικότερα! Στο τραγούδι ειδικότερα, ο ρόλος του καθηγητή είναι ακόμα πιο σημαντικός. Καταρχήν ο νέος τραγουδιστής πρέπει να χτίσει τεχνικά το Μουσικό του Όργανο, το οποίο είναι η Φωνή, έπειτα μέσα από την σωστή τεχνική να μπορεί να τραγουδά προστατεύοντας τη φωνή του από φωνητική κούραση και εξάντληση. Ένας κακός καθηγητής μπορεί να προκαλέσει την καταστροφή ενός νέου ταλέντου. Η κακή ή η ερασιτεχνική καθοδήγηση της φωνής μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα, από φωνητική κούραση μέχρι και λανθασμένες επιλογές ρεπερτορίου, ακόμη και λανθασμένες επιλογές εμφανίσεων. Συχνά με ρωτούν αν ένας γνωστός τραγουδιστής, με μεγάλη καριέρα μπορεί να είναι και ταυτόχρονα καλός καθηγητής. Η απάντηση μου είναι πάντοτε ΟΧΙ! Η μεγάλη καριέρα ενός τραγουδιστή δεν είναι ποτέ το σωστό κριτήριο. Το καταλληλότερο κριτήριο είναι η ίδια η φωνή μας, αν δηλαδή υπάρχει έντονη φωνητική κούραση μετά από το μάθημα, αν υπάρχει βράχνιασμα ή ακόμη αν αυτά που ακούει ο νέος τραγουδιστής του φαίνονται πολύ αφηρημένα και ακατανόητα, αν δεν διδάσκεται κατανοητά η τεχνική αναπνοής και κυρίως μετά από σύντομο χρονικό διάστημα δεν υπάρχει πρόοδος. Όλα αυτά είναι σημάδια ότι ο καθηγητής δεν είναι ο κατάλληλος.

 

6. Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σαιζόν 2015/2016, ποιοι ήταν για σας οι πιο σημαντικοί σταθμοί της σαιζόν


Η σαιζόν 2015/2016 ήταν μια πολύ παραγωγική σαιζόν. Καταρχήν θέλω να σταθώ στο Χριστουγεννιάτικο Κονσέρτο το οποίο πραγματοποιήθηκε στον Δεκέμβριο που μας πέρασε στο θέατρο Στροβόλου στη Λευκωσία, με τον τίτλο Χριστούγεννα στη Βιέννη. Ήταν μια συνεργασία και συνδιοργάνωση της Αυστριακής Πρεσβείας στην Κύπρο με τον Σύνδεσμο «Ένα Όνειρο μια Ευχή» και η εκδήλωση τελούσε υπό την αιγίδα της Πρώτης Κυριάς κα Α. Αναστασιάδη. Ο στόχος ήταν να μεταφέρουμε έστω και κατή τη διάρκεια μιας συναυλίας τη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα της Βιέννης, με σκοπό την οικονομική βοήθεια παιδιών που πάσχουν από καρκίνο. Ήταν μια συναυλία με τεράστια επιτυχία και ήδη συζητείται η θεσμοθέτηση της! Ακολούθησαν εμφανίσεις μου σε Φιλιππούπολη, Μόναχο, Βιέννη, Μπρατισλάβα κ.α. Τον Μάιο ξεκίνησε η συνεργασία μου με την WienerBarock Orchester με εμφανίσεις στη Βιέννη, ενώ τον Ιούνιο εκπροσωπήσαμε την πόλη της Βιέννης σε μια από της μεγαλύτερες εκθέσεις τουρισμού ανά τω παγκόσμιω στη Σεούλ της Ν. Κορέας. Επιστρέφοντας τέλη Ιουνίου στη Βιέννη συμμετείχα στα καλοκαιρινά φεστιβάλ της Βιέννης σε σειρά συναυλιών και έπειτα μέσα Ιουλίου πέρασα στον τελικό του Διεθνούς Διαγωνισμού Τραγουδιού Beethoven Awards 2016 στο Teplice της Τσεχίας και ως εκ τούτου επιλέγηκα να ερμηνεύσω τους ρόλους της Κοντέσα από Γάμους του Φιγκαρό (Le Nozze di Figaro) του Μότσαρτ και της Φιορντιλίτζι από την όπερα «Έτσι Κάνουν Όλες (Cosi fan tutte)», επίσης του Μότσαρτ. Έπειτα από 20 μέρες εντατικών πρόβων με την North Czech Philarmonic είχαμε τρείς παραστάσεις σε τρείς διαφορετικές πόλεις της Τσεχίας Teplice, Jablonec και Πράγα.


7. Ας σταθούμε λίγο περισσότερο στη συμμετοχή σας αυτή στα Beethoven Awards 2016. Πώς έγινε η επιλογή σας στον τελικό και πως αυτό επηρεάζει τα μελλοντικά σας σχέδια


Ο Διεθνής Διαγωνισμός Beethoven Awards 2016 στο Teplice της Τσεχίας οργανώθηκε από την European Music Academy, η οποία έχει σαν βάση της το Teplice, υπό την διεύθυνση του γνωστού Τσέχου μαέστρου και καλλιτεχνικού διευθυντή του Pilsen Opera Theater στη Τσεχία Nobert Baxa. Κατά τον πρώτο γύρο του διαγωνισμού είχαμε επιλεγεί μια ομάδα λυρικών τραγουδιστών ως Φιναλίστ του Διαγωνισμού. Στόχος του Διαγωνισμού ήταν η παρουσίαση τριών Όπερων του Μότσαρτ Cosi fan Tutte, Don Giovanni, Le Nozze di Figaro σε κονσερτάντε μορφή σε τρείς μοναδικές παραστάσεις με την North Czech Philarmonic. Σε αυτό το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, η προετοιμασία και οι πρόβες με την North Czech Philarmonic.έγιναν υπο μορφή MasterClass υπό την καθοδήγηση του Διεθνώς Αναγνωρισμένου αυστριακού μαέστρου Wolfgang Scheidt. O μαέστρος Schedt με τεράστια εμπειρία στα πιο μεγάλα θέατρα ανά τω παγκόσμιω σε συνεργασία με ονόματα όπως Rene Fleming και άλλοι, ήταν για μας τους Φιναλίστ μια τεράστια βοήθεια στο να κατανοήσουμε και να ερμηνεύσουμε τους ρόλους για τους οποίους θα διαγωνιζόμασταν. Εγώ είχα επιλεγεί να ερμηνεύσω, όπως προανέφερα τους ρόλους της Contessa από Le Nozze di Figaro και Fiordiligi Cosi fan Tutte και στις τρεις παραστάσεις στα θέατρα των Teplice και Jablonec, με αποκορύφωμα την τελευταία παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Πράγας στη γνωστη Smetana Hall. Ήταν τρεις μοναδικές παραστάσεις με άρτια οργάνωση από την European Music Academy με ιδιαίτερη τη συμβολή και η παρουσία του Τσέχου μαέστρου. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία από την οποία έχουν ήδη δημιουργηθεί πάρα πολλές ευκαιρίες. Ήδη με την πάροδο των παραστάσεων με έχουν προσεγγίσει για μια σειρά παραστάσεων με τη νέα σαιζόν στο Θέατρο όπου ο Μαέστρος Scheidt θα είναι πλέον ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Εδώ επιτρέψετε μου να μην αναφέρω ακόμη το όνομα του Θεάτρου για ευνόητους λόγους. Αυτό το οποίο θα ήθελα όμως να αναφέρω ήταν η ευχάριστη έκπληξη την οποία συνάντησα στη Τσεχία. Στο φινάλε συνάντησα την συμπατριώτισσα μου Χριστιάνα Αλωνέυτη, μια ανερχόμενη Κύπρια σοπράνο από Αυστραλία η οποία σίγουρα θα έχει ένα λαμπρό μέλλον μπροστά της. Όπως βλέπετε δεν υστερούμε σε ταλέντα, χρειάζεται μόνο η σωστή αξιοποίηση τους!

 

Διαβάστηκε 519 φορές
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Πολιτιστικο Σωματειο «οι κορυφαιοι»

Ποιοι Ειμαστε

Το mcnews.gr είναι ένα site, που φιλοδοξεί να δώσει στους αναγνώστες του αντικειμενική και ανεξάρτητη ενημέρωση, χωρίς υπερβολές, παραποιήσεις και σκοπιμότητες...

Διαβάστε περισσότερα