ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ :
giweather joomla module
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024 - 3:51:58μ.μ.
×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 51
16
Ιουλίου

«Βουτιά» στις οικονομικές προσδοκίες των Ελλήνων

Μείωση στις οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών καταγράφει η μελέτη υπό τον τίτλο «Consumer Climate Europe» (Καταναλωτικό Κλίμα στην Ευρώπη) της GfK για το δεύτερο τρίμηνο του 2015.

Συγκεκριμένα, ενώ ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος αυξήθηκε κατά 27,4 μονάδες αγγίζοντας τις 14,3 μονάδες στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου - Μαρτίου, παρέμεινε στις -9,9 μονάδες τον Ιούνιο. Συνεπώς, οι οικονομικές προσδοκίες μειώθηκαν κατά 24,2 μονάδες φτάνοντας τις αντίστοιχες του προηγούμενου έτους (Ιούνιος 2014: -10 μονάδες).

 

Σύμφωνα με τη μελέτη της GFK, η καταναλωτική αστάθεια που σχετίζεται με την οικονομική κατάσταση της χώρας αποτυπώθηκε στις εισοδηματικές προσδοκίες. Μετά τη μεγάλη άνοδο κατά το πρώτο τρίμηνο (+29,1 μονάδες στο επίπεδο του 6,9), οι Έλληνες δεν προσδοκούν επί του παρόντος σταθερούς μισθούς και εισοδήματα, δεδομένης της τωρινής κατάστασης, σύμφωνα με την ίδια μελέτη. Από τον Ιανουάριο, οι εισοδηματικές προσδοκίες μειώνονται σταθερά. Στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν -12,6 μονάδες.

 

Παρά την αρνητική διάθεση των καταναλωτών που σχετίζεται με την πτωτική τάση στους μισθούς και τα εισοδήματα καθώς και με την οικονομική κατάσταση, η πρόθεση για αγορές εμφανίζεται θετική. Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 19 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο αγγίζοντας τις -17,5 μονάδες. Αποφασιστική στάθηκε η ελπίδα των καταναλωτών για την επιτυχή έκβαση των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τους πιστωτές.

 

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της μελέτης, οι μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές της επηρεάζουν ξεκάθαρα τη στάση των καταναλωτών στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

 

Ιδιαίτερα στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης, σημαντικό ρόλο παίζει επίσης η κρίση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Ωστόσο, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της μελέτης GfK Consumer Climate στην Ευρώπη των 28 έχει αυξηθεί κατά 1 μονάδα συνολικά από τον Μάρτιο αγγίζοντας τις 10,8 μονάδες.

 

Σύμφωνα με την GFK, η ελληνική κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη στάση των Ευρωπαίων καταναλωτών κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με αποτέλεσμα οι οικονομικές προσδοκίες σε πολλές χώρες να έχουν παραμείνει στάσιμες ή να έχουν μειωθεί.

 

Κατά την περίοδο της έρευνας, η οποία διεξήχθη τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και στους δανειστές της βρίσκονταν σε κρίσιμο σημείο. Η σταδιακή κλιμάκωση -η προσωρινή διακοπή των διαπραγματεύσεων, η αργία των ελληνικών τραπεζών, το δημοψήφισμα και η θετική έκβαση των διαπραγματεύσεων- δεν αποκρυσταλλώνεται σε αυτήν τη μελέτη.

 

 

πηγή: zougla.gr

Διαβάστηκε 211 φορές
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Πολιτιστικο Σωματειο «οι κορυφαιοι»

Ποιοι Ειμαστε

Το mcnews.gr είναι ένα site, που φιλοδοξεί να δώσει στους αναγνώστες του αντικειμενική και ανεξάρτητη ενημέρωση, χωρίς υπερβολές, παραποιήσεις και σκοπιμότητες...

Διαβάστε περισσότερα