Εκτύπωση αυτής της σελίδας
10
Μαρτίου

Η ανάπτυξη της ναυτιλίας μπορεί να έρθει και από τα ποτάμια

Και όμως η ανάπτυξη της ναυτιλίας μπορεί να έρθει και από τα... ποτάμια.

Επιχειρηματικό πλάνο που βρίσκεται σε κρατικά και ιδιωτικά συρτάρια, μπορεί να προσδώσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κομβικό ρόλο για την Ευρώπη και παράλληλα θα αναπτύξει ακόμη περισσότερο την ελληνική ναυτιλία.



Αφορά τις ποτάμιες θαλάσσιες μεταφορές με την εκμετάλλευση του ποταμού Αξιού, ο οποίος προεκτείνεται βορειοδυτικά στη FYROM, ενώνεται με τον ποταμό Μοράβα, περνάει μέσα από τη Σερβία και καταλήγει στο Δούναβη κοντά στο Βελιγράδι. Πρόκειται για μία διαδρομή 650 χιλιομέτρων που καταλήγει Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.



Είναι ένα σχέδιο, το οποίο, εκτός από οικονομικές έχει και γεωπολιτικές προεκτάσεις. Στο παιχνίδι μπαίνουν γερά και οι Κινέζοι, οι οποίοι θέλουν να κυριαρχήσουν εμπορικά στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, σε συνδυασμό με τις σιδηροδρομικές μεταφορές από και προς το λιμάνι του Πειραιά.



Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ως προτεραιότητα τις ποτάμιες μεταφορές και αυτό γιατί μειώνεται η κίνηση των φορτηγών στους δρόμους άρα και οι εκπομπές ρύπων.



Ο Δούναβης διασχίζει πάνω από 12 χώρες. Γύρω του κατοικούν 250 εκατομμύρια άνθρωποι σχεδόν ο μισός πληθυσμός της Ε.Ε που είναι 600 εκατομμύρια.


Τα έργα που πρέπει να γίνουν, όπως εκβαθύνσεις και διαπλατύνσεις σε ορισμένα σημεία των τριών ποταμών, η κατασκευή τερματικών και ο εκσυγχρονισμός των υπαρχουσών υποδομών ανέρχονται στα 13 με 15 δισεκατομμύρια δολάρια και η κινεζική κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να δώσει τα 10 δισεκατομμύρια.

 

 

πηγή: pronews.gr

Διαβάστηκε 235 φορές
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)