με τη συμμετοχή κυρίως στα τραγούδια του Λάμπρου Αστέρη, από το θίασο ¨Πρόοδος¨ του Δημ. Κοτοπούλη και με ηθοποιούς όπως οι Χέλμης, Φιλιππίδης, Λαζαρίδης, Βεντούρης, Απέργης, Μ. Κτενά, Στεφάνου, Ελ. Κοτοπούλη, κ.ά.
Λιγότερα από τρία χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα στις 17-29/1/1897 η πρώτη αυτή αθηναϊκή επιθεώρηση παρουσιάστηκε και στην Αλεξάνδρεια από τη σκηνή του θεάτρου ¨Αμπάς Χίλμη¨ του Αντ. Μομφεράτου και του αδελφού του, που βρισκόταν ακριβώς πίσω από την οκέλλα Μομφεράτου, με την είσοδο του να ¨βλέπει¨ στην οδό Εκκλησίας των Μαρωνιτών, στην Πλατεία των Προξένων (μετέπειτα Μωχάμεντ Άλη). Το επιβλητικό αυτό θέατρο, που κτίστηκε το 1893 και καταστράφηκε από πυρκαγιά το 1905, ήταν μεγαλύτερο από το θέατρο ¨Ζιζίνια¨, είχε τρεις σειρές θεωρείων και όταν έρχονταν μεγάλα ιπποδρομιακά συγκροτήματα, ολόκληρη η πλατεία του μεταβαλλόταν σε ιπποδρομιακό στίβο. Σ΄ αυτό η Ευ. Παρασκευοπούλου πρωτοπαρουσίασε στην Αίγυπτο σαιξπηρικό ¨Άμλετ¨, ο θίασος Εμμ. Λοράνδου έπαιξε το ντόπιο έργο ¨Σέλευκος και Νικάνωρας¨ των Σ. Λιάτση και Κ. Πέρβελη, το 1902 πρωτοπαίχτηκε στα ελληνικά ο ¨Ρόσμερσχολμ¨ (ή ¨Ο πύργος του Ρόσμερ¨) του Ίψεν από το θίασο Σμαράγδας Ησαΐα, ενώ εμφανίστηκε και το Ιταλικό Μελόδραμα με το διάσημο Έλληνα τενόρο Αποστόλου.
Για το ανέβασμα της επιθεώρησης μπροστά στο αιγυπτιώτικο κοινό, η αλεξανδρινή εφημερίδα ¨Ταχυδρόμος¨ έγραφε τα εξής:
¨Ως εκ συνθήματος πάντα η εκλεκτή μερίς της ομογενούς παροικίας επλήρωσε χθες το εσπέρας το Χεδιβικόν Θέατρον κατά την ευεργετικήν παράστασιν του συμπαθούς βαρυτόνου κ. Ανδρ. Φιλιππίδου και του κ. Λαγκαδά, ομολογουμένως δε ευφρόσυνον προϋκάλει συναίσθημα το θέαμα της παρουσίας εγκρίτων οικογενειών και διακεκριμένων επί πλούτω και κοινωνική θέσει ομογενών, οίτινες εξ αδικαιολογήτου προκαταλήψεως απέδιδον μέχρι τούδε τα δευτερεία εις τους ελληνικούς θιάσους προτιμώντες το γαλλικόν θέατρον. Οπόσον άδικος ήτο η προκατάληψις αύτη απέδειξαν αι επεδοκιμασίαι και τα χειροκροτήματα του ευγενούς εκείνου εσμού, πεισθέντος ότι ευρίσκεται προ λαμπρώς κατηρτισμένου και ευσυνειδήτου θιάσου, ούτινος τα μέλη εφιλοτιμώντο να υπερβώσιν άλληλα χθες κατά την παράστασιν της ωραίας αύτης αθηναϊκής επιθεωρήσεως ¨Λίγο απ΄ όλα¨, ήτις διεξήχθη εν αμεταπτώτω ευθυμία μετά πάσης επιτυχίας¨.
Λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 25-6/1/1897 ο θίασος, με τη συμμετοχή των ηθοποιών Παντόπουλου και Λαλαούνη, ξανανέβασε το έργο, με τον ¨Ταχυδρόμο¨ να γράφει:
¨Κατάμεστος ήτο χθες η ευρυτάτη πλατεία του θεάτρου ¨Αμπάς¨ των Αδελφών Μομφερράτων και κατά την απογευματινήν καθ΄ ην εδόθη ο ¨Καπετάν Γιακουμής¨ και κατά την εσπερινήν καθ΄ ην εδόθη η μεστή ευφυΐας και χάριτος αθηναϊκή επιθεώρησις ¨Λίγο απ΄ όλα¨. Απόλαυσις αληθής ήτο ομολογουμένως χθες εσπέραν το χαριτωμένον του κ. Τασσοπούλου θυγάτριον, τριετές μόλις, απαγγείλαν τον μονόλογον ¨η μυίγα¨ μετά φυσικότητος και χάριτος, την οποίαν θα εζήλευε και τελεία ηθοποιός. Όλη η αίθουσα το καταχειροκρότησε και δικαίως το χαριτωμένον πλάσμα, το οποίον ηλικιούμενον θα αποτελέση αληθή δόξαν της ελληνικής σκηνής¨.
Νίκος Νικηταρίδης
Μελετητής - Συγγραφέας - Αρθρογράφος - Ποιητής
[Στις φώτο : Ο ηθοποιός Ευάγγελος Παντόπουλος, 1860-1913 – Η Πλατεία των Προξένων στα 1880-1890]
Πηγή www.hephaestuswien.com