Αποτέλεσμα των διαδηλώσεων είναι όλες οι δημόσιες μετακινήσεις να επηρεαστούν σοβαρά και αναμένεται να σταματήσουν πλήρως τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Μήλον της έριδος είναι τα νέα μέτρα που προβλέπουν την ύπαρξη περισσότερων εργαζομένων για χαμηλότερες αμοιβές, όπως και τη δημιουργία μιας «ευέλικτης αγοράς εργασίας».
Στόχος της Βελγικής κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την διάσωση του συνταξιοδοτικού συστήματος καθώς η γήρανση του βελγικού πληθυσμού απειλεί σοβαρά το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό της χώρας.
Η απεργία θα αφορά κυρίως στην προστασία των εργαζόμενων στον δημόσιο τομέα και θα έχει την υποστήριξη σχεδόν όλων των συνδικάτων.
Ο αριθμός των διαδηλωτών πάντως δεν αναμένεται να είναι ιδιαίτερα μεγάλος. Πρώτος στόχος είναι η συμμετοχή 10.000 ακτιβιστών με ταβάνι τις 50.000 για την κύρια κινητοποίηση. Όμως δεν τρομάζει τις βελγικές αρχές ο αριθμός των απεργών, αλλά το οικονομικό κόστος που προκαλούν οι απεργίες.
Το νέο νομοσχέδιο θέλει να αλλάξει το ωράριο εργασίας από τις 38 ώρες την εβδομάδα σε 45, με ένα σύστημα ευέλικτης επιβολής 100 εργασιακών ωρών υπερωριακής απασχόλησης ετησίως, χωρίς προηγούμενη διαπραγμάτευση.
Δεν προβλέπονται ευθέως μειώσεις μισθών, αλλά το σύστημα μη υπολογισμού των υποχρεωτικών υπερωριών υπολογίζεται σε απώλειες περίπου 2% για τους εργαζόμενους.
Το σκληρότερο συνδικάτο σε αυτή τη φάση είναι αυτό των υπαλλήλων σε σιδηροδρομικούς σταθμούς που έχει για σύνθημά του τη φράση «θα φτάσουμε ως το τέλος».
Αντιδρά στην μείωση των ημερών ανάπαυσης, στη μείωση της στελέχωσης κατά 20% στα επόμενα 5 χρόνια, και στην απόφαση περιορισμένου εκσυγχρονισμού των υποδομών.
πηγή: pronews.gr