ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ :
giweather joomla module
Σάββατο, 2 Μαρτίου 2024 - 3:08:13μ.μ.

banner468x60

×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 51
25
Ιουνίου

Ποιες βιταμίνες χάνετε αν δεν τρώτε ψάρια

Τα ψάρια είναι πηγή πολλών βιταμινών. Τα ψάρια των ελληνικών θαλασσών παρέχουν κυρίως τις βιταμίνες Α και D. Η βιταμίνη Α έχει άμεση σχέση με την όραση, αφού συμβάλλει στη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας των ματιών.

Η βιταμίνη D είναι υπεύθυνη για την αύξηση και τον εμπλουτισμό των οστών και των δοντιών αλλά και για την απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου.

 

Οι βιταμίνες Α και D βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια και στο ήπαρ των άλλων ψαριών, όπου υπάρχουν και μικρές ποσότητες βιταμίνης Ε. Το λάδι τους μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπυκνωμένο συμπλήρωμα βιταμινών καθώς είναι η πιο συμπυκνωμένη φυσική πηγή λιποδιαλυτών βιταμινών.

 

Το πιο γνωστό συμπλήρωμα τέτοιου τύπου είναι το μουρουνέλαιο.

 

Πέρα από τις βιταμίνες Α και D, τα ψάρια μας παρέχουν και άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως Β1, Β2, νιασίνη και Β12, που είναι σημαντικές για το μεταβολισμό των βασικών διατροφικών στοιχείων αλλά και τη σωστή λειτουργία και ανάπτυξη του νευρικού συστήματος, καθώς και για την υγεία των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

 

Το κρέας των ψαριών δεν περιέχει βιταμίνη C, ωστόσο το συκώτι τους και τα αυγά τους περιέχουν περίπου 20 mg ανά 100 γραμμάρια, ποσότητα επαρκής για τη θρεπτική κάλυψη πληθυσμιακών ομάδων όπως οι Εσκιμώοι που κατά βάση τρέφονται με ψάρια.


Όπως και με άλλα τρόφιμα, η περιεκτικότητα ψαριών και θαλασσινών σε ορισμένες βιταμίνες (Β1, Β3 και Β12) μειώνεται κατά το μαγείρεμά τους.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Διαβάστηκε 278 φορές
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Πολιτιστικο Σωματειο «οι κορυφαιοι»

Ποιοι Ειμαστε

Το mcnews.gr είναι ένα site, που φιλοδοξεί να δώσει στους αναγνώστες του αντικειμενική και ανεξάρτητη ενημέρωση, χωρίς υπερβολές, παραποιήσεις και σκοπιμότητες...

Διαβάστε περισσότερα