Ενδείξεις όπως «οργανικό προϊόν», «αντιοξειδωτική δράση» και «χωρίς γλουτένη» φαίνεται πως ξεγελούν ακόμη και τους πιο ενημερωμένους καταναλωτές, σύμφωνα με τη νέα μελέτη.
Μάλιστα, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Χιούστον υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση των επίμαχων προϊόντων μπορεί να συμβάλλει στην πανδημία παχυσαρκίας.
Στο πλαίσιο της νέας μελέτης, οι ερευνητές εξέτασαν τις αντιδράσεις 318 εθελοντών όταν τους παρουσίασαν διάφορες ετικέτες τροφίμων που έφεραν σε μερικές περιπτώσεις χαρακτηριστική ένδειξη.
Οι επίμαχες λέξεις-κλειδιά ήταν: προϊόν ολικής άλεσης, φυτικό προϊόν, οργανικό προϊόν, αντιοξειδωτική δράση, από πραγματικά φρούτα, χαμηλά λιπαρά, χωρίς γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς.
Όταν οι συμμετέχοντες εντόπιζαν μία από αυτές τις φράσεις στην ετικέτα, βαθμολογούσαν ευνοϊκά το προϊόν ως προς τη διατροφική του αξία.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι πρέπει να διαβάζουμε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων στο πίσω μέρος της συσκευασίας και να μη μένουμε στις ενδείξεις που θέλει να προβάλλει ο παρασκευαστής.
Μία χαρακτηριστική ένδειξη δεν αποκλείει το εν λόγω προϊόν να περιέχει πολλή ζάχαρη, λιπαρά, μεγάλη ποσότητα υδατανθράκων ή συντηρητικών.
Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Food Studies: An Interdisciplinary Journal.
Πηγή:onmed.gr