Σύμφωνα με την μελέτη τους, οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι που κόβουν το Facebook για τρεις ημέρες έχουν πολύ ασθενέστερη επιθυμία να επιστρέψουν σε αυτό εάν τους επισημανθούν άλλες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και μαζικής ενημέρωσης, αλλά και εφαρμογές που μπορούν να ικανοποιήσουν εξίσου επιθυμία τους για online αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους.
Για τις ανάγκες της έρευνάς τους οι επιστήμονες ζήτησαν από 167 φοιτητές να απέχουν από το Facebook για τρεις ημέρες. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες για να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο, που ήταν ακριβώς το ίδιο και για τις δύο, εκτός από ένα βασικό στοιχείο: στην μία ομάδα έγινε ερώτηση για το αν θα χρησιμοποιούσε άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως το Instagram και το Whatsapp, ενώ στην άλλη ομάδα δεν έγινε καμία τέτοια ερώτηση, η οποία φυσικά είχε τον κρυφό ρόλο της παραίνεσης/προτροπής.
Μετά από τρεις ημέρες χωρίς Facebook, εκείνοι που δεν είχαν κληθεί να απαντήσουν σε αυτή την ερώτηση αποδείχτηκε ότι είχαν πολύ μεγαλύτερη επιθυμία να χρησιμοποιήσουν το Facebook από ό,τι την πρώτη ημέρα της... στέρησης. Από την άλλη πλευρά, εκείνοι που είχαν απαντήσει στην ερώτηση έδειξαν μειωμένο ενδιαφέρον για τη χρήση του Facebook από ό,τι ήταν στην αρχή του πειράματος.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Consumer Research.
πηγή: onmed.gr