Ιδιαίτερη έµφαση δίνεται στο ελληνικό δηµοψήφισµα, καθώς το ερχόµενο καλοκαίρι συµπληρώνονται 10 χρόνια από τη διεξαγωγή
του. Για τον σκοπό αυτό αξιοποιούνται τα αποτελέσµατα έρευνας για τη στάση των ΜΜΕ, η οποία πραγµατοποιήθηκε υπό την
επιστηµονική ευθύνη του συγγραφέα µε οµάδα συνεργατών του. Ακολούθως, αναλύεται η αντίφαση µεταξύ της στάσης των κυρίαρχων ΜΜΕ, τα οποία
υποστήριξαν εντόνως το «Ναι», και της στάσης του εκλογικού σώµατος το οποίο τελικώς ψήφισε µε µεγάλη πλειοψηφία υπέρ του «Όχι».
***
Ο Γιώργος Πλειός είναι Καθηγητής στο Τµήµα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Εργάστηκε στα
Πανεπιστήµια Κρήτης και Ιωαννίνων. ∆ίδαξε σε πανεπιστήµια της Κίνας, Ουγγαρίας, Πορτογαλίας,
Τουρκίας, Ουκρανίας, Κύπρου, Βουλγαρίας, Μαλαισίας, σε θερινά σχολεία του ΕΚΠΑ µε το
Πανεπιστήµιο Harvard. Μόνος ή µε συνεργάτες έγραψε ή επιµελήθηκε 12 βιβλία, 33 κεφάλαια
βιβλίων, 50 άρθρα, διηύθυνε 38 ερευνητικά προγράµµατα και παρουσίασε πάνω από 110 εργασίες
σε επιστηµονικά συνέδρια – στην Ελλάδα και διεθνώς. Εργασίες του δηµοσιεύτηκαν σε Μ. Βρετανία,
ΗΠΑ, Ισπανία, Πορτογαλία, Βουλγαρία, Ρουµανία, Τουρκία, Κίνα. Πρόσφατες εργασίες:
Communication practices of the social classes in contemporary Greece (2024), Agenda setting and
Framing in the coronavirus era: A content analysis of the pandemic news in Greek media (2024), “Fake
news and hate speech” (2023), Από την πανδηµία COVID-19 στην κατοικιοποίηση της ζωής (2022), Η
ελληνική επανάσταση του 1821 και η γένεση του πολεµικού ρεπορτάζ (2022), Η επικοινωνιακή
κατασκευή µιας πανδηµίας. O Sars-CoV-2, τα Μέσα και η κοινωνία (2021), Η κάλυψη της πανδηµίας
COVID-19 από τα ελληνικά ΜΜΕ (2021), Παραποιηµένες ειδήσεις (fake news). O µετασχηµατισµός
της προπαγάνδας στην κοινωνία της ενηµέρωσης (2021). Περισσότερες πληροφορίες: pleios.gr.