συνεισφέρει στον σχεδιασµό και την εφαρµογή οµαδικών
παρεµβάσεων στον χώρο της εκπαίδευσης που να
αποκρίνονται µε επάρκεια σε ανάγκες πρόληψης και
έγκαιρης αντιµετώπισης ιδιαίτερων γεγονότων και
δυσκολιών.
Περιγράφονται και αναλύονται όροι που αποσκοπούν να
συµβάλουν στην αντίληψη της οµάδας. Στην αναγνώριση και
κατανόηση της δυναµικής ως έννοιας και ως διαδικασίας, η
οποία επιδρά καταλυτικά στην επίτευξη των στόχων µιας
οµάδας. Καταδεικνύει την αναπόσπαστη σχέση µεταξύ
θεωρίας και πράξης, ενώ οι έννοιες και οι αρχές της
πρακτικής απεικονίζονται µε παραδείγµατα από
διαφορετικές οµάδες µαθητών/τριών σε διαφορετικά
σχολικά περιβάλλοντα. Η παρουσίαση παραδειγµάτων ενισχύει σηµαντικά τις γνώσεις
αναφορικά µε τη λειτουργία των οµάδων, τη διαδικασία µέσα από την οποία τα µέλη
υιοθετούν συγκεκριµένους ρόλους, προτείνοντας λειτουργικούς τρόπους διαχείρισης.
Απευθύνεται σε προπτυχιακούς/ές και µεταπτυχιακούς/ές φοιτητές και φοιτήτριες
κοινωνικής εργασίας, σε σχολικούς/ές κοινωνικούς/ές λειτουργούς, σε εκπαιδευτικούς που
δεν σταµατούν να αναζητούν τρόπους προσέγγισης των µαθητών και µαθητριών τους, αλλά
και σε γονείς που αναζητούν αδιάκοπα ευκαιρίες να µαθαίνουν µαζί µε τα παιδιά τους.
Βιογραφικό
Η Ειρήνη Κατσαµά είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας στην Εκπαίδευση στο Τµήµα
Κοινωνικής Εργασίας του ∆ηµοκριτείου Πανεπιστηµίου Θράκης (∆ΠΘ). Είναι κάτοχος µεταπτυχιακού
τίτλου σπουδών στην Εγκληµατολογία από το Τµήµα Κοινωνιολογίας του London School of Economics
and Political Science του University of London, και έχει εκπονήσει το διδακτορικό της στο Τµήµα
Κοινωνικής ∆ιοίκησης του ∆ΠΘ. Εργάστηκε επί σειρά ετών ως κοινωνική λειτουργός στο πεδίο της
πρόληψης και της αντιµετώπισης των εξαρτήσεων και της παιδικής κακοποίησης στο ΚΕΘΕΑ και την
Περιφέρεια Αττικής. Έχει διδάξει ως Επιστηµονική Συνεργάτιδα στο Τµήµα Κοινωνικής ∆ιοίκησης,
Κατεύθυνση Κοινωνικής Εργασίας του ∆ΠΘ, ως Επιστηµονική Συνεργάτιδα στο Τµήµα Κοινωνικής
Εργασίας του ΤΕΙ Αθήνας, και ως Λέκτορας στο Πρόγραµµα Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστηµίου
Λευκωσίας, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστηµών.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέµατα όπως η σχολική κοινωνική εργασία, ο
εκφοβισµός µεταξύ µαθητών/τριών στο δηµοτικό σχολείο, η συµβουλευτική γονέων και
εκπαιδευτικών, η πολυπολιτισµικότητα, η προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων. Έχει
δηµοσιεύσει κείµενα σε βιβλία, συλλογικούς τόµους και άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστηµονικά
περιοδικά µε κριτές.