Συνέντευξη στην Μαρία Χατζηνικολάου
1.Κ. Αλκίνοε Σακκά πως κρίνετε τον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο στις μέρες μας;
Ιανικόν. Διφυή, όπως εξ άλλου εννοιολογικά είναι το κάθε τι. Η μία όψη είναι λευκή και η άλλη μαύρη.Φρονώ ότι θα έπρεπε να παραχωρείται πολύ περισσότερος χώρος σε θέματα παιδείας, παρά σε ό,τι αποφέρει σκοπιμότητες φιλοκερδισμού.
2. Ως αδελφός της αείμνηστης δημοσιογράφου Μαλβίνας Κάραλη, τι θυμάστε εντονότερα από το μοναδικό της έργο;
Κατ’ αρχήν δεν το θεωρώ μοναδικό. Σε πρόσφατη συνέντευξη εκπομπής του δίαυλου ΣΚΑΪ υπό τον τίτλο: Idols – Μαλβίνα Κάραλη, απεκόπη σχεδόν το σύνολο των όσων κατέθεσα. Δεν έχω την ευχέρεια να αναπτύξω ενδελεχώς την άποψή μου πως παρόμοιο έργο δεν συμβάλλει στον πολιτισμό μας και ως εκ τούτου δεν είναι μοναδικό. Νομίζω πως η κριτική της εξυπηρέτησε σκοπιμότητες και πως με παρόμοιο τρόπο στη σύγχρονη «διάταξη αξιών» γίνεσαι επί του ασφαλούς διάσημος.
3. Με τι ασχολείστε επαγγελματικά αυτό τον καιρό;
Δημιουργώ βίντεο αυτοτελή αλλά και συνεχόμενα όσον αφορά την παραδοσιακή Ναπολιτάνικη μουσική αλλά και την ιταλική Όπερα, τομέα στον οποίο έχω πολύχρονες επιδόσεις ως λυρικός εκτελεστής (Τενόρος). Τα βίντεο Όπερας παρουσιάζουν (σε 15λεπτα συνεχόμενα μέρη) έργα ολοκληρωμένα, από παραστάσεις διασήμων εκτελέσεων σε παγκόσμιας φήμης θέατρα, και μεταγλωττισμένα στην Ελληνική. Με τον τρόπο αυτό, παράλληλα με την παρακολούθηση του έργου, ο θεατής γίνεται γνώστης των εκτελεστών και συγχρόνως αποκτά την ικανότητα διάκρισης ανάμεσα στις διάφορες εκτελέσεις.
Από παλιές μου ηχογραφήσεις με πλήρεις ορχήστρες (καιρούς πριν δεν ήσαν εφικτές οι εικονοληψίες) έχω επιτύχει με την τεχνική των βίντεο κλιπς ένθετη συμμετοχή μου στα ως άνω έργα με ηχογραφημένο υλικό από διάφορα ρεσιτάλ μου. Υπάρχουν ήδη αναρτημένες στο youtube με την ως άνω τεχνική, οι δέκα διασημότερες σε ευρύ φάσμα Όπερες, όπως: του Τζιουζέππε Βέρντι ο Οθέλλος, η Αΐντα, η Τραβιάτα, ο Ριγκολέττος, ο Τροβατόρε, του Τζιάκομο Πουτσίνι η Τόσκα και οι Μποέμ, η Καβαλλερία Ρουστικάνα του Πιέτρο Μασκάνι, οι Παλιάτσοι του Ρουτζέρο Λεονκαβάλλο, και η Λουτσία Ντι Λάμμερμουρ του Γκαετάνο Ντονιτσέττι.
Το πρόγραμμά μου το βρίσκουν οι ενδιαφερόμενοι πληκτρολογώντας τις λέξεις: «Στίχοι και Ήχοι» - Γιώργης-Αλκίνοος Σακκάς.
Το έργο μου πέραν της Όπερας συνεχίζεται με απαγγελία έργων διασήμων ποιητών, μέσω βίντεο κλπις, όπως είναι Ρομαντικοί, Παρνασιστές κ.α. Γάλλοι ποιητές του 1800-1900 μ.Χ., και διάσημοι Ιταλοί, σαν τον Καρντούτσι, τον Ντανούντσιο, τον Πάσκολι κ.α. μεταφρασμένοι στην Ελληνική από δόκιμους Έλληνες ποιητές. Τα βίντεο της ποίησης επενδύονται με κλασική μουσική και ένθετες εικόνες με την τεχνική των βίντεο κλιπς. Αρραγής σκοπός μου είναι η αναδύφηση αυτών των απαράμιλλων έργων τέχνης στην εκπαίδευση της σύγχρονης νεολαίας μας.
4. Ti πιστεύετε ότι λείπει από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση το 2022 στην Ελλάδα;
Η σοβαρότητα.
5. Πόσα βιβλία έχετε συγγράψει , ποιό είναι το αγαπημένο σας και γιατί;
Έχω εκδώσει Ποιητικές μου συλλογές, επί θύραις είναι τα «Άπαντα» μου, επίσης έχω γράψει τον «Τρελλολιά», όπου ένας ιδιόρυθμος Ψαρριανός (συντοπίτης μου) απηχεί τις απόψεις μου, όπως: δεοντολογικές, θρησκειολογικές, περί κοινωνίας κ.α. Το άλλο μου βιβλίο, την «Δίκη της Μνησαρέτης» (Φρύνης), που είναι προσαρμοσμένη σε σύγχρονους ήρωες και συμβάντα του έργου. Και ένα ακόμα πολυσέλιδο βιβλιάριο με την ιστορία της κάθε Όπερας από τις πιο γνωστές περιληπτικά.
Το εν λόγω πόνημα συνοδεύεται από σύμπακτους δίσκους CD & DVD με μεταφρασμένες επίσης τις Άριες και τα Ντουέττα.
6.Έχετε σπουδαίες συνεργασίες στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό με σημαντικότατα μεγάλα ονόματα , ποιά θέλετε να μας αναφέρετε για να γνωρίζουν οι αναγνώστες μας.
Στην περίοδο 1968-1983 αυτοεξόριστος κατ’ αρχήν, είχα συνεργασία με ατζέντηδες της Ρώμης και του Μιλάνου, οι οποίοι έστελναν κλιμάκια σε διάφορα θέατρα και αίθουσες εκδηλώσεων, όπως η αίθουσα «Παριόλι» στους ομώνυμους κήπους πλησίον της της Ρώμης, η αίθουσα της «Βίλλα Λίττα» του Μιλάνου και άλλοι χώροι, στα πλαίσια εκδηλώσεων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Τώρα, έχω από πολλού καιρού διακόψει, λόγω ηλικίας, παρόμοιες συνεργασίες. Εξ άλλου δεν ευχερώ για κάτι, πέραν από τις συνεργασίες μου στα διάφορα στούντιο για τις επίκαιρες επιδόσεις.
7. Σε ποιές αξίες δίνετε έμφαση και βαρύτητα στην ζωή.
Στην εργασία, με σεμνό και επίμονο τρόπο. Μπροστά στην εν λόγω αξία το προσωπικό ταλέντο είναι σαν ένας νάνος, ενώπιος σε Γίγαντα. Άλλη αξία είναι η «φιλαλήθεια». Οι πόγονοί μας έλεγαν «ο συ μισείς εταίρω μη ποιήσεις». Το ρητό αυτό ενέχει και μια νομική υπόσταση. Αντίθετα με το χριστιανικό «αγαπάτε αλλήλους», όπου για λόγους αγάπης μπορείς να κάνεις και έγκλημα ακόμα.
Πρέπει δηλαδή να εξοικειωθούμε με την «αλήθεια» και την «συνείδηση», αντί να αναδεικνύουμε κι από έναν «άγιο» σε κάθε αιώνα, όπου με προκατάληψη υποτασσόμεθα. Νομίζω, απ’ ό,τι θυμάμαι, ότι κάποια εντολή λέει «ου ποιήσεις θεόν έτερον πλην εμού, τόσον εν τοις ύδασι και υπό κάτω της γης». Εμείς έχουμε στριμώξει δύο-δύο τους καθημερινούς θεούς στο ημερολόγιο, που κάνουν θαύματα. Όταν η ανθρωπότητα συνειδητοποιήσει τον όρο «σοβαρότητα», ίσως τότε καταφέρει να σωθεί από τη δυσειδαιμονία.
8. Τι δεν σας αρέσει και θα θέλατε να αλλάξει στην σημερινή ελληνική κοινωνία;
Την πολλή μόδα, την ακατάσχετη φιλοκέρδια και την ξέχειλη μπουρδολογία στα δημόσια Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.
9. Πιστεύετε στις κλίκες ή στη δύναμη του ταλέντου και της δεξιότητας;
Αγαπώ το ταλέντο βασισμένο στην άοκνη εργασία, αλλά πιστεύω ότι τελικά επικρατούν οι κλίκες.
10. Κλείνοντας θα ήθελα από εσάς μια ευχή για τη χώρα μας για το 2022 αλλά και για το mcnews.gr
Πρώτιστα θα ήθελα μια πανανθρώπινη ειρήνη και τη στήριξη των αδυνάτων, όπου ο σύγχρονος πολιτισμός λυμαίνεται τους λαούς και το μέλλον τους. Αλλά επειδή όλα αυτά μπροστά στον θεό – «κέρδος» είναι ανέφικτα, προσδοκώ η χώρα μας, ακριβώς λόγω μεγέθους, να είναι στρατιωτικά αλλά και ηθικά εξοπλισμένη. Αυτό συνεπάγεται πλήρη αλλαγή των επιδόσεων της σημερινής νεολαίας, που σαπίζει τα χέρια της με τη σύριγγα στη φλέβα, κάτι που περνάει στα ψιλά, σύμφωνα με τον εκ δυσμών πολιτισμό.
Άραγε θα ήταν ανέφικτο οι νέοι μέχρι μιας ηλικίας, παράλληλα με την πρόοδο στην εκπαίδευση, να ήσαν συγκροτημένοι σε αθλητικές επιδόσεις, ακόμα και σε στρατιωτική εκπαίδευση άμυνας και στους πολίτες γένους θηλυκού, όπως έχουν κάνει άλλοι λαοί που αισθάνονται απειλούμενοι;
Μήπως τάχατες ακούγεται αυτό ως αντίληψη ολοκληρωτισμού; Δεν νομίζω!
Τέλος εύχομαι η σελίδα σας να έχει δράση και πάντοτε αξίες όπως εκείνες που με εκφράζουν.