ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ :
giweather joomla module
Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2021 - 6:22:35π.μ.

banner468x60

19
Αυγούστου

Φωτιές: Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου η υποβολή των αιτήσεων για τις αποζημιώσεις στους πυρόπληκτους

Η διαδικασία, οι προϋποθέσεις και οι δικαιούχοι - Όλες οι λεπτομέρειες

Χρονικό περιθώριο μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου έχουν τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις, οι γεωργοί και οι κτηνοτρόφοι για να υποβάλουν τις αιτήσεις τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα arogi.gov.gr προκειμένου να εισπράξουν την προκαταβολή των αποζημιώσεων για τις κατεστραμμένες περιουσίες τους.

 

Σύμφωνα με τις τρεις νέες ΚΥΑ που δημοσιεύτηκαν, πριν ανοίξει η πλατφόρμα, αιτήσεις υποβάλουν όσοι έχουν πληγεί από τις από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 27η Ιουλίου και έως την 13η Αυγούστου 2021. Οι αιτήσεις δύναται να τροποποιούνται μόνο αυθημερόν.

 

Φωτιές: Η απόφαση για τη στεγαστική συνδρομή

 

Εφάπαξ έκτακτη ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής

1. Με την παρούσα απόφαση χορηγείται έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση, ως πρώτη αρωγή, σε πληγέντα φυσικά και νομικά πρόσωπα από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 27η Ιουλίου και ως την 13η Αυγούστου 2021 σε περιοχές της ελληνικής Επικράτειας, για τις οποίες εκδίδονται αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας.

 

2. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής αποτελεί έναντι της στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή ή επισκευή βλαβών σε κτίρια η οποία χορηγείται σύμφωνα με τις κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών και τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής.

3. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι της στεγαστικής συνδρομής είναι αφορολόγητη, μη εφαρμοζόμενης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α’ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

4. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι της στεγαστικής συνδρομής εφόσον χορηγείται σε επιχειρήσεις, χορηγείται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις των Κανονισμών (ΕΕ) 651/2014, 702/2014 και 1388/2014.

5. Η ενίσχυση της πρώτης αρωγής έναντι της στεγαστικής συνδρομής βαρύνει το εθνικό σκέλος του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

Άρθρο 2

Δικαιούχοι

1. Δικαιούχοι – λήπτες της ενίσχυσης είναι ιδιοκτήτες, κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα, κτιριακών επαγγελματικών εγκαταστάσεων, κατοικιών και λοιπών μη επαγγελματικής χρήσης κτιρίων, που υπέστησαν βλάβες από τις πυρκαγιές του άρθρου 1, όπως αυτά προκύπτουν από την τελευταία δήλωση περιουσιακής κατάστασης (έντυπο Ε9). Ειδικά, για τη χορήγηση της πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής για ακίνητα τα οποία αποκτήθηκαν ή μεταβλήθηκε η κατάστασή τους μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, πρέπει να προηγηθεί υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) έτους 2022 τουλάχιστον σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν την υποβολή της αίτησης.

2. Οι δικαιούχοι της προηγούμενης παραγράφου πρέπει να πληρούν τα κάτωθι κριτήρια σωρευτικά:

α) είναι ιδιοκτήτες κτιρίου το οποίο βρίσκεται σε περιοχές που έχουν πληγεί από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 27η Ιουλίου 2021 και ως την 13η Αυγούστου 2021 ΠΝΠ και για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας,

β) είναι ιδιοκτήτες κτιρίου το οποίο έχει υποστεί βλάβες που προκλήθηκαν από τις ως άνω πυρκαγιές και το οποίο δεν ήταν εγκαταλελειμμένο, δεν βρίσκεται σε δασική ή αναδασωτέα έκταση, σε αιγιαλό ή ρέμα και δεν ήταν πρόχειρη κατασκευή,

γ) εφόσον ο ιδιοκτήτης είναι επιχείρηση, η επιχείρηση δεν έχει τεθεί σε αδράνεια, σε κατάσταση πτώχευσης ή σε εκκαθάριση από την 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ),

δ) εφόσον ο ιδιοκτήτης είναι επιχείρηση, δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, η χρήση του ΑΦΜ της για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών σύμφωνα με την απόφαση ΓΓΔΕ ΠΟΛ. 1200/2015, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (εξαφανισμένος έμπορος), όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.

Ως εγκαταλειμμένο νοείται το οποίο κτίριο το οποίο παρουσιάζει εμφανή στοιχεία εγκατάλειψης, όπως ενδεικτικά έλλειψη στέγης, έλλειψη εξωτερικών κουφωμάτων, βλάβες σε δομικά στοιχεία (στέγη, πατώματα κ.λπ.) που εμφανώς προϋπήρχαν των πυρκαγιών και οφείλονται σε απόλυτη εγκατάλειψη.

3. Η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση έναντι στεγαστικής συνδρομής χορηγείται στους ιδιοκτήτες είτε αυτά ιδιοχρησιμοποιούνται, είτε μισθώνονται σε τρίτους, είτε είναι κενά. Ειδικά όσον αφορά τις κατοικίες η ενίσχυση χορηγείται τόσο για την κύρια όσο και για δευτερεύουσες κατοικίες.

 

 

 

Άρθρο 3

 

 

Ύψος ενίσχυσης

 

1. Το ύψος της ενίσχυσης έναντι στεγαστικής συνδρομής για βλάβες σε επαγγελματικές κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν πληγεί, καθορίζεται ως εξής:

α) στο ποσό των δεκατεσσάρων χιλιάδων (14.000) ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί βαριές βλάβες που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση και δεν επιτρέπουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας των στεγαζόμενων επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών και των κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων ή

β) στο ποσό των οχτώ χιλιάδων (8.000) ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες που τις καθιστούν προσωρινά ακατάλληλες για χρήση, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών και των κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων ή

γ) στο ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί ελαφρές βλάβες, οι οποίες δεν καθιστούν αδύνατη την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας των στεγαζόμενων επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών και των κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων.

 

2. Το ύψος της ενίσχυσης έναντι στεγαστικής συνδρομής για βλάβες σε κατοικίες και λοιπά μη επαγγελματικής χρήσης κτίρια, καθορίζεται ως εξής:

α) στο ποσό των δεκατεσσάρων χιλιάδων (14.000) ευρώ, για κατοικίες ή λοιπά κτίρια μη επαγγελματικής χρήσης που έχουν υποστεί βαριές βλάβες που τα καθιστούν επικίνδυνα για χρήση ή

β) στο ποσό των οχτώ χιλιάδων (8.000) ευρώ, για κατοικίες ή λοιπά κτίρια μη επαγγελματικής χρήσης που έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες που τα καθιστούν προσωρινά ακατάλληλα για χρήση ή

γ) στο ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, για κατοικίες ή λοιπά κτίρια μη επαγγελματικής χρήσης που έχουν υποστεί ελαφρές βλάβες, οι οποίες δεν τα καθιστούν ακατάλληλα για χρήση.

 

3. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός δικαιούχων (συνιδιοκτητών, κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα) χορηγείται το ποσό της ενίσχυσης που αντιστοιχεί στο ποσοστό ιδιοκτησίας του καθενός.

4. Το ύψος της ενίσχυσης δεν δύναται να υπερβαίνει το ογδόντα τοις εκατό (80%) της κατά πλήρη κυριότητα αξίας του ακινήτου, όπως αυτή υπολογίζεται για τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) έτους 2020, με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας και, σε περίπτωση ψιλής κυριότητας, με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί της ψιλής κυριότητας.

5. Το συνολικό ποσό πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής ανά δικαιούχο δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ.

 

Άρθρο 4

Διαδικασία υποβολής αίτησης

1. Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες υποβάλλουν αίτηση για την ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι της κρατικής αρωγής για στεγαστική συνδρομή μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ στη διαδικτυακή πύλη «arogi.gov.gr», η οποία συνιστά ταυτοχρόνως και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της.

2. Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως την 30η Σεπτεμβρίου 2021 και δύναται να τροποποιούνται μόνο αυθημερόν.

3. Κατά την αίτηση, προσυμπληρώνονται τα ακίνητα (ενδεικτικά ΑΤΑΚ, περιγραφικά στοιχεία ακινήτου, ποσοστό συνιδιοκτησίας, εμπράγματο δικαίωμα) από την τρέχουσα περιουσιακή κατάσταση, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί από την τελευταία δήλωση Ε9, τα οποία ευρίσκονται στις πληγείσες περιοχές από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 27η Ιουλίου 2021 και έως την 13η Αυγούστου 2021 και ο αιτών δηλώνει:

α) ότι είναι ιδιοκτήτης κτιρίου (κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα) που ευρίσκεται σε περιοχή που έχει πληγεί από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 27η Ιουλίου 2021 και ως την 13η Αυγούστου 2021 και για την οποία έχει εκδοθεί απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας,

β) ότι τα κτίρια για τα οποία υποβάλλεται η αίτηση έχουν υποστεί βλάβες από τις ως άνω πυρκαγιές,

γ) εφόσον πρόκειται για επαγγελματικές κτιριακές εγκαταστάσεις αν:

αα) έχουν υποστεί βαριές βλάβες που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση και δεν επιτρέπουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας των στεγαζόμενων επιχειρήσεων ή

ββ) έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες που καθιστούν προσωρινά ακατάλληλες για χρήση ή

γγ) έχουν υποστεί ελαφρές βλάβες που δεν καθιστούν αδύνατη την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας ή

δδ) δεν έχουν υποστεί βλάβες,

δ) εφόσον πρόκειται για κατοικία ή λοιπά μη επαγγελματικής χρήσης κτίρια, αν έχουν υποστεί

αα) βαριές βλάβες που τα καθιστούν επικίνδυνα για χρήση ή

ββ) σοβαρές βλάβες που τα καθιστούν προσωρινά ακατάλληλα για χρήση ή

γγ) ελαφρές βλάβες, οι οποίες δεν τα καθιστούν ακατάλληλα για χρήση ή

δδ) δεν έχουν υποστεί βλάβες,

ε) για κάθε ακίνητο της αίτησης αν είναι κενό ή εγκαταλελειμμένο ή αν ιδιοχρησιμοποιείται ή αν είναι μισθωμένο ή αν είναι σε παραχώρηση χρήσης και εφόσον είναι μισθωμένο ή σε παραχώρηση χρήσης δηλώνει τα στοιχεία της δήλωσης μίσθωσης ή του έχοντος την παραχώρηση (εφόσον σε δωρεάν παραχώρηση υπάρχει δήλωση μίσθωσης), κατά περίπτωση,

στ) το κτίριο δεν βρίσκεται σε δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, σε αιγιαλό ή ρέματα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις και δεν ήταν πρόχειρη κατασκευή.

4. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός δικαιούχων (συνιδιοκτητών, κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα) η αίτηση υποβάλλεται από τον καθένα χωριστά και χορηγείται το ποσό της ενίσχυσης που αντιστοιχεί στο ποσοστό ιδιοκτησίας του καθενός.

5. Σε περίπτωση επικαρπίας κατοικίας δηλώνεται η βλάβη του ακινήτου και η χρήση, προκειμένου να κα-θορισθεί το ύψος της αποζημίωσης για οικοσκευή του άρθρου ενδέκατου της από 13 Αυγούστου 2021 ΠΝΠ.

6. Η ως άνω αίτηση αποτελεί μέρος της συνολικής αίτησης που υποβάλλεται ταυτόχρονα και για τη χορήγηση πρώτης αρωγής για την αποζημίωση οικοσκευής, για τη χορήγηση πρώτης αρωγής έναντι επιχορήγησης για αντιμετώπιση ζημιών του ν. 4797/2021 και για απαλλαγή ΕΝ.Φ.Ι.Α. των άρθρων ενδέκατου, δωδέκατου και δέκατου έκτου της από 13 Αυγούστου 2021 ΠΝΠ, εφόσον ο αιτών τυγχάνει δικαιούχος αυτών.

7. Η είσοδος στην ψηφιακή πλατφόρμα πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων TAXISnet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

8. Με την είσοδο στην πλατφόρμα και την υποβολή της αίτησης, ο δικαιούχος πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί

α) στην επεξεργασία των στοιχείων που υποβάλλει και των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ και ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ,

β) στη διαβίβαση των στοιχείων χορήγησης της ενίσχυσης προς τις αρμόδιες, για την έκδοση της απόφασης χορήγησης στεγαστικής συνδρομής και για την εκκαθάριση και πληρωμή του δικαιούμενου ποσού δωρεάν κρατικής αρωγής της στεγαστικής συνδρομής, υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και στις αρμόδιες για την αποζημίωση οικοσκευής υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών.

9. Για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης, η ΑΑΔΕ δύναται να αποτυπώνει στην πλατφόρμα λοιπές πληροφορίες, που τηρούνται στα ηλεκτρονικά αρχεία της ή αποστέλλονται σε αυτή από άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

10. Για τους σκοπούς εφαρμογής του παρόντος, η ΑΑΔΕ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εσωτερικών ενεργούν, κατά τον λόγο αρμοδιότητάς τους, υπό την ιδιότητα του Υπεύθυνου Επεξεργασίας σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (L119)), («Γ.Κ.Π.Δ.») και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137). Οι ανωτέρω φορείς λαμβάνουν τα κατάλληλα και αναγκαία τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφάλειας των λαμβα-νομένων στοιχείων και, κατ’ ελάχιστον, καταγράφουν και παρακολουθούν τις προσβάσεις, διασφαλίζουν ιχνη-λασιμότητα και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή, ενεργώντας σύμφωνα με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο και, ιδίως, σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ.Κ.Π.Δ. και του ν. 4624/2019.

 

 

Άρθρο 5

Διαδικασία χορήγησης

1. Το ποσό της ενίσχυσης, που υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας, καταβάλλεται εφάπαξ στο λογαριασμό ΙΒΑΝ του δικαιούχου που δηλώνεται στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ, από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Οικονομικών.

2. Η ΑΑΔΕ επεξεργάζεται τα στοιχεία των αιτήσεων και τα διασταυρώνει με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και στη συνέχεια πριν από την πληρωμή δημιουργεί:

α) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.), τον αριθμό λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ ΑΕ) προς την οποία και διαβιβάζεται.

β) Συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς, το πλήθος των συναλλαγών καθώς και το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ) σύμφωνα με την 109/12-3-2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

 

 

 

Άρθρο 6

Διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης από το ΠΔΕ

1. Η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 5 αποστέλλεται στη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία βάσει αυτής, μεταφέρει (άνευ υπολόγου) το συνολικό ποσό από το λογαριασμό του έργου που είναι ενταγμένο στη ΣΑ051, στον ενδιάμεσο λογαριασμό με κωδικό IBAN GR52 0100 0230 0000 0242 4222 890 και τίτλο «Πληρωμές ΠΔΕ Υπ.Οικονομικών μέσω ΔΙΑΣ ΑΕ» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με ηλεκτρονική εντολή μεταφοράς (eps).

2. Η Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ύστερα από αίτημα της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, εκδίδει ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου Νο 200 «Ελληνικό Δημόσιο – Συγκέντρωση Εισπράξεων -Πληρωμών» και την πίστωση του ανωτέρω ενδιάμεσου λογαριασμού με το ποσό που αφορά το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ), σύμφωνα με την υπ’ αρ. 109/12.3.2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Τράπεζα της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους.

3. Ύστερα από την έγκριση της Διεύθυνσης Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ), η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, κατόπιν σχετικού αιτήματος της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, χρεώνεται ο λογαριασμός με IBAN GR52 0100 0230 0000 0242 4222 890 προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές, με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ, προς τους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων. Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, μεταφέρονται με εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σε πίστωση του λογαριασμού με ΙΒΑΝ GR30 0100 0230 0000 0000 0002 002 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του ΠΔΕ.

4. Η αναλυτική κατάσταση της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 5 αποστέλλεται με ασφαλή τρόπο προς τη ΔΙΑΣ ΑΕ. Η ΔΙΑΣ μεταφέρει τα ποσά από τον ενδιάμεσο λογαριασμό σε πίστωση των εμπορικών τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων, στη βάση της αναλυτικής κατάστασης που ετοιμάζεται και αποστέλλεται από την ΑΑΔΕ. Το αρχείο της αναλυτικής κατάστασης ενημερωμένο από την ΑΑΔΕ με τα ποσά που επιτυχώς πληρώθηκαν βάση της σχετικής ενημέρωσης από τη ΔΙΑΣ, αποστέλλεται στην ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

5. Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN GR30 0100 0230 0000 0000 0002 002 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του ΠΔΕ.

Για τις αποτυχούσες πληρωμές, η ΑΑΔΕ ενημερώνει σχετικά τους δικαιούχους, ώστε να διορθώσουν τον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ, προκειμένου να διενεργηθεί δεύτερος κύκλος πληρωμών, ακολουθώντας εκ νέου τα βήματα της παραπάνω διαδικασίας (έγκριση πιστώσεων, δημιουργία νέας κατάστασης από ΑΑΔΕ, μεταφορά ποσού στον ενδιάμεσο λογαριασμό και πληρωμή ποσών μέσω ΔΙΑΣ).

Ο δεύτερος κύκλος πληρωμής για τις αποτυχούσες πληρωμές είναι τελικός και πραγματοποιείται εντός του τρέχοντος έτους.

6. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

7. Τα δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:

α) η απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων για ένταξη και έγκριση πιστώσεων του έργου στο ΠΔΕ 2021 (ΣΑΕ),

β) η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 5,

γ) το αποδεικτικό της ηλεκτρονικής εντολής (eps) για την μεταφορά του ποσού από το λογαριασμό του έργου ΠΔΕ στον ενδιάμεσο λογαριασμό που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος.

8. Η ενίσχυση καταβάλλεται εντός της προθεσμίας της παρ. 3 του άρθρου 50 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014,την παρ. 4 του άρθρου 30 του Κανονισμού (ΕΕ) 702/2014 και την παρ. 4 του άρθρου 44 του Κανονισμού (ΕΕ) 1388/2014.

 

 

Άρθρο 7

Συμψηφισμός – Κυρώσεις

1. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής συμψηφίζεται με το αναλογούν ποσό δωρεάν κρατικής αρωγής της στεγαστικής συνδρομής που δικαιούται ο ιδιοκτήτης, όπως αυτό θα καθοριστεί μετά την υποβολή σχετικού φακέλου, σύμφωνα με την εκάστοτε κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών, οριοθέτη-σης της πληγείσας περιοχής και χορήγησης στεγαστικής συνδρομής.

2. Σε περίπτωση που το αναλογούν ποσό δωρεάν κρατικής αρωγής της στεγαστικής συνδρομής, όπως αυτή θα καθοριστεί μετά την υποβολή σχετικού φακέλου, σύμφωνα με την εκάστοτε κοινή απόφαση οριοθέτησης της περιοχής και χορήγησης στεγαστικής συνδρομής, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι μικρότερο από το ποσό που έλαβε ο αιτών ως πρώτη αρωγή έναντι της στεγαστικής συνδρομής, τότε το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της δικαιούμενης κρατικής αρωγής για στεγαστική συνδρομή, επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν. Ειδικά, εφόσον ο αιτών είναι επιχείρηση, το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της δικαιούμενης κρατικής αρωγής για στεγαστική συνδρομή επιστρέφεται εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του ΚΕΔΕ. Γ ια τα ανωτέρω, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενημερώνουν σχετικά τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί αίτηση και φάκελος για χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση του πληγέντος κτιρίου εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών ή ο αιτών δεν κριθεί δικαιούχος δωρεάν κρατικής αρωγής της στεγαστικής συνδρομής μετά την εξέταση του φακέλου από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τότε το συνολικό ποσό ενίσχυσης επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν. Ειδικά, εφόσον ο αιτών είναι επιχείρηση, το συνολικό ποσό επιστρέφεται εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του ΚΕΔΕ. Για τα ανωτέρω, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενημερώνουν σχετικά τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

4. Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης ή σε περίπτωση που, κατά τον έλεγχο για την καταβολή και εκκαθάριση του δικαιούμενου ποσού δωρεάν κρατικής αρωγής της στεγαστικής συνδρομής, διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας ή ότι ο λαβών την ενίσχυση δεν είναι δικαιούχος στεγαστικής συνδρομής σύμφωνα με την εκάστοτε κοινή απόφαση οριοθέτησης περιοχής και χορήγησης στεγαστικής συνδρομής, επιβάλλεται πέραν των προβλεπόμενων από άλλες διατάξεις κυρώσεων, η άμεση επιστροφή προς το ελληνικό Δημόσιο του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης πρώτης αρωγής, ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, και εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων. Ειδικά εφόσον πρόκειται για επιχείρηση το ποσό επιστρέφεται εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης (2008/C 14/06), εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ, ν.δ. 356/1974, Α’ 90).

5. Για το σκοπό του συμψηφισμού και του ελέγχου η ΑΑΔΕ διαβιβάζει όλα τα απαραίτητα στοιχεία στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των Περιφερειών.

6. Η ΑΑΔΕ λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για την είσπραξη των αχρεω-στήτως καταβληθέντων ποσών.

 

 

Άρθρο 8

Υποχρεώσεις δικαιούχων

1. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί αρμοδίως, ιδίως, για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης.

2. Όλα τα σχετικά δικαιολογητικά και παραστατικά στοιχεία τηρούνται από την επιχείρηση σε ειδική μερίδα για δέκα (10) χρόνια από την ημερομηνία καταβολής της ενίσχυσης και τίθενται στη διάθεση των αρμοδίων οργάνων του Δημοσίου ή των αρμοδίων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον ζητηθεί σχετικός έλεγχος.

 

 

Άρθρο 9

Ειδικότερα θέματα ΠΔΕ

Δικαιούχος της δράσης, είναι η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. Η ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών έχει τη γενική εποπτεία και την ευθύνη της διοικητικής υποστήριξης της δράσης. Επίσης, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, αναλαμβάνει την υποχρέωση της συγκέντρωσης των δικαιολογητικών υλοποίησης της δράσης και της τήρησης όλων των παραστατικών, καθώς και της επιβεβαίωσης τήρησης των υποχρεώσεων των δικαιούχων της ενίσχυσης, αποκλειστικά και μόνο στη βάση παραστατικών και εγγράφων που της έχουν υποβληθεί από την ΑΑΔΕ ή άλλο αρμόδιο φορέα, καθώς και το σύνολο των υποχρεώσεων Δικαιούχου.

Η ΑΑΔΕ υποχρεούται να θέτει στη διάθεση της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών και των λοιπών αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών κάθε απαιτούμενη πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας απόφασης.

H απόφαση για τις επιχειρήσεις
Άρθρο 1

Εφάπαξ έκτακτη ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι επιχορήγησης για αντιμετώπιση ζημιών

1. Με την παρούσα απόφαση χορηγείται έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση, ως πρώτη αρωγή, σε πληγείσες επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 27η Ιουλίου και έως την 13η Αυγούστου 2021 σε περιοχές της ελληνικής Επικράτειας, για τις οποίες εκδίδονται αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας.

2. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής αποτελεί έναντι της επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών, προς επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, η οποία παρέχεται σύμφωνα με τα άρθρα 4, 11 και 12 του ν. 4797/2021.

3. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής είναι αφορολόγητη, μη εφαρμοζόμενης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/ 2013 (Α’ 167) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α’ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

4. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι της επιχορήγησης χορηγείται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις των Κανονισμών (ΕΕ) 651/2014, 702/2014 και 1388/2014.

5. Η ενίσχυση της πρώτης αρωγής έναντι της επιχορήγησης βαρύνει το εθνικό σκέλος του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων.

 

 

 

Άρθρο 2

Δικαιούχοι

1. Δικαιούχοι – λήπτες της ενίσχυσης είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, όπως αυτοί ορίζονται στην υποπερ. ββ της περ. β του άρθρου 3 του ν. 4797/2021, καθώς και οι επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στην υποπερ. βα της περ. β του άρθρου 3 του ν. 4797/2021, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτικών εκμεταλλεύσεων. Στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις ανήκουν οι γεωργικές και κτηνοτροφικές, πτηνοτροφικές και χοιροτροφικές μονάδες, οι οποίες ανήκουν σε ένα ή περισσότερα φυσικά πρόσωπα ή και σε νομικά πρόσωπα.

2. Οι δικαιούχοι της προηγούμενης παραγράφου πρέπει να πληρούν τα κάτωθι κριτήρια σωρευτικά:

α) έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα και λειτουργούν νόμιμα σε περιοχές που έχουν πληγεί από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 27η Ιουλίου 2021 και ως την 13η Αυγούστου 2021 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας,

β) έχουν υποστεί υλικές ζημιές που προκλήθηκαν από τις ως άνω πυρκαγιές σε στοιχεία ενεργητικού, όπως εξοπλισμός, πρώτες ύλες, εμπορεύματα, φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, καθώς και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, κινητές μονάδες στέγασης ζώων, μέσα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου και του εγγείου κεφαλαίου και των αποθηκευμένων προϊόντων, γ) δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια, σε κατάσταση πτώχευσης ή σε εκκαθάριση από την 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ),

δ) δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, η χρήση του ΑΦΜ τους για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών σύμφωνα με την απόφαση ΓΓΔΕ ΠΟΛ. 1200/2015, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (εξαφανισμένος έμπορος), όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.

 

 

 

Άρθρο 3

Ύψος ενίσχυσης

1. Το ύψος της ενίσχυσης για επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτικών, κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων, με εγκαταστάσεις, καθορίζεται ως εξής:

α) Στο ποσό των οχτώ χιλιάδων (8.000) ευρώ, ανά επιχείρηση ή φορέα, του οποίου οι εγκαταστάσεις έχουν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση και δεν επιτρέπουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας ή

β) στο ποσό των τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ευρώ, ανά επιχείρηση ή φορέα, του οποίου οι εγκαταστάσεις έχουν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές που καθιστούν προσωρινά μη δυνατή την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας ή

γ) στο ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, ανά επιχείρηση ή φορέα, του οποίου οι εγκαταστάσεις έχουν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές που δεν καθιστούν μη δυνατή την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας.

2. Το ύψος της ενίσχυσης για επιχειρήσεις – αγροτικές εκμεταλλεύσεις που δεν έχουν υποστεί υλικές ζημιές στις εγκαταστάσεις τους ή δεν έχουν εγκαταστάσεις, και έχουν υποστεί υλικές ζημιές σε πολυετείς καλλιέργειες, καθορίζεται ως εξής:

α) Στο ποσό των τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ευρώ, ανά δικαιούχο, για καλλιέργειες, στις οποίες έχουν πληγεί εκτάσεις άνω των πενήντα (50) στρεμμάτων ή

β) στο ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, ανά δικαιούχο, για καλλιέργειες, στις οποίες έχουν πληγεί εκτάσεις δέκα (10) ως πενήντα (50) στρεμμάτων ή

γ) στο ποσό των χιλίων (1.000) ευρώ, ανά δικαιούχο, για μικρότερες καλλιέργειες.

3. Κάθε επιχείρηση ή αγροτική εκμετάλλευση (μοναδικό ΑΦΜ) δύναται να αιτηθεί μόνον ένα εκ των ανωτέρω ποσών ενίσχυσης.

 

 

Άρθρο 4

Διαδικασία υποβολής αίτησης

1. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και οι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς υποβάλλουν αίτηση για την ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι της επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ στη διαδικτυακή πύλη «arogi.gov.gr» η οποία συνιστά ταυτοχρόνως και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75), ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της.

2. Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως την 30η Σεπτεμβρίου 2021 και δύναται να τροποποιούνται μόνο αυθημερόν.

3. Κατά την αίτηση, ο αιτών δηλώνει:

α) Ότι έχει την έδρα του ή υποκατάστημα και λειτουργεί νόμιμα σε περιοχή που έχει πληγεί από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν από την 27η Ιουλίου 2021 και ως τη δημοσίευση της από 13 Αυγούστου 2021 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και για την οποία έχει εκδοθεί απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή της σε κατάσταση έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας,

β) ότι έχει υποστεί υλικές ζημιές που προκλήθηκαν από τις ως άνω πυρκαγιές σε στοιχεία ενεργητικού, όπως εξοπλισμός, πρώτες ύλες, εμπορεύματα, φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, καθώς και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, κινητές μονάδες στέγασης ζώων, μέσα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου και του εγγείου κεφαλαίου και των αποθηκευμένων προϊόντων, τα οποία θα καταγραφούν ως κατεστραμμένα από τις αρμόδιες επιτροπές κρατικής αρωγής,

γ) αν

αα) είναι επιχείρηση ή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέας, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτικών, κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων, με εγκαταστάσεις ή

ββ) είναι αγροτική εκμετάλλευση που δεν έχει υποστεί υλικές ζημιές στις εγκαταστάσεις της ή δεν έχει εγκαταστάσεις, και έχει υποστεί υλικές ζημιές σε πολυετείς καλλιέργειες,

δ) εφόσον πρόκειται για επιχείρηση ή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέα, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτικών, κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων, με εγκαταστάσεις, αν οι εγκαταστάσεις έχουν υποστεί

αα) σοβαρές υλικές ζημιές που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση και δεν επιτρέπουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας ή

ββ) σοβαρές υλικές ζημιές που καθιστούν προσωρινά μη δυνατή την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας ή

γγ) σοβαρές υλικές ζημιές που δεν καθιστούν μη δυνατή την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας,

ε) εφόσον πρόκειται για αγροτική εκμετάλλευση που δεν έχει υποστεί υλικές ζημιές στις εγκαταστάσεις της αλλά έχει υποστεί υλικές ζημιές σε πολυετείς καλλιέργειες ή αγροτική εκμετάλλευση χωρίς εγκαταστάσεις και έχει υποστεί υλικές ζημιές σε πολυετείς καλλιέργειες, αν οι εκτάσεις που έχουν πληγεί είναι:

αα) άνω των πενήντα (50) στρεμμάτων ή

ββ) δέκα (10) ως πενήντα (50) στρεμμάτων ή

γγ) μικρότερες των δέκα (10) στρεμμάτων,

στ) ότι τα στοιχεία ενεργητικού που έχουν υποστεί ζημιές ανήκουν στην επιχείρηση που επλήγη και όχι σε τρίτους,

ζ) ότι πληροί τις προϋποθέσεις της από 13 Αυγούστου 2021 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 143), καθώς και του ν. 4797/2021 (Α’ 66) και της υπό στοιχεία 74617ΕΞ2021/23.06.2021 απόφασης του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών (Β’ 2670) για την επιχορήγηση για την αντιμετώπιση ζημιών,

η) ότι πληροί τις προϋποθέσεις έκδοσης πιστοποιητικού φερεγγυότητας

θ) εφόσον πρόκειται για αγροτική εκμετάλλευση ή αγρότη ότι υποβάλει δήλωση ενιαίας ενίσχυσης στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ελέγχου και τηρεί την υποχρέωση καταβολής της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων.

4. Η ως άνω αίτηση αποτελεί μέρος της συνολικής αίτησης που υποβάλλεται ταυτόχρονα και για τη χορήγηση πρώτης αρωγής έναντι κρατικής αρωγής στεγαστικής συνδρομής, για τη χορήγηση πρώτης αρωγής για την αποζημίωση οικοσκευής και για απαλλαγή ΕΝ.ΦΙΑ. των άρθρων δέκατου, ενδέκατου και δέκατου έκτου της από 13 Αυγούστου 2021 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, εφόσον ο αιτών τυγχάνει δικαιούχος αυτών.

5. Η είσοδος στην ψηφιακή πλατφόρμα πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησης με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων TAXISnet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

6. Με την είσοδο στην πλατφόρμα και την υποβολή της αίτησης, ο δικαιούχος πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί:

α) στην επεξεργασία των στοιχείων που υποβάλλει και των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ και ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην προσωποποι-ημένη πληροφόρηση του Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ,

β) στη διαβίβαση των στοιχείων χορήγησης της ενίσχυσης προς τις αρμόδιες για την έκδοση της απόφασης προκαταβολής ή επιχορήγησης του άρθρου 4 και 12 του ν. 4797/2021 υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και για την τελική εκκαθάριση και πληρωμή του τελικού δικαιούμενου ποσού προκαταβολής ή επιχορήγησης του άρθρου 4 του ν. 4797/2021 υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς και στις αρμόδιες υπηρεσίες και επιτροπές κρατικής αρωγής των Περιφερειών και τον ΕΛΓΑ.

7. Για τη συμπλήρωση της εικόνας της επιχείρησης και τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης, η ΑΑΔΕ δύναται να αποτυπώνει στην πλατφόρμα λοιπές πληροφορίες, που τηρούνται στα ηλεκτρονικά αρχεία της ή αποστέλλονται σε αυτή από άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

8. Για τους σκοπούς εφαρμογής του παρόντος, η ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Οικονομικών ενεργούν, κατά τον λόγο αρμοδιότητάς τους, υπό την ιδιότητα του Υπεύθυνου Επεξεργασίας σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (L119)), («Γ.Κ.Π.Δ.») και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137). Οι ανωτέρω φορείς έχει λαμβάνουν και τηρούν τα κατάλληλα και αναγκαία τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφάλειας των λαμβανομένων στοιχείων και κατ’ ελάχιστον, καταγράφουν και παρακολουθούν τις προσβάσεις, διασφαλίζουν ιχνηλασιμότητα και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή, ενεργώντας σύμφωνα με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο και, ιδίως, σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ.Κ.Π.Δ. και του ν. 4624/2019.

 

 

Άρθρο 5

Διαδικασία χορήγησης

1. Το ποσό της ενίσχυσης, που υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας, καταβάλλεται εφάπαξ στο λογαριασμό ΙΒΑΝ του δικαιούχου που δηλώνεται στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ, από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Οικονομικών.

2. Η ΑΑΔΕ επεξεργάζεται τα στοιχεία των αιτήσεων και τα διασταυρώνει με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και στη συνέχεια πριν από την πληρωμή δημιουργεί:

α) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.), τον αριθμό λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ ΑΕ) προς την οποία και διαβιβάζεται.

β) Συγκεντρωτική κατάσταση σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς, το πλήθος των δικαιούχων καθώς και το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ) σύμφωνα με την 109/12.03.2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

 

 

Άρθρο 6

Διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης από το ΠΔΕ

1. Η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 5 αποστέλλεται στη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία βάσει αυτής, μεταφέρει (άνευ υπολόγου) το συνολικό ποσό από το λογαριασμό του έργου που είναι ενταγμένο στη ΣΑ051, στον ενδιάμεσο λογαριασμό με κωδικό IBAN GR52 0100 0230 0000 0242 4222 890 και τίτλο «Πληρωμές ΠΔΕ Υπουργείου Οικονομικών μέσω ΔΙΑΣ ΑΕ» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με ηλεκτρονική εντολή μεταφοράς (eps).

2. Η Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ύστερα από αίτημα της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, εκδίδει ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου Νο 200 «Ελληνικό Δημόσιο – Συγκέντρωση Εισπράξεων -Πληρωμών» και την πίστωση του ανωτέρω ενδιάμεσου λογαριασμού με το ποσό που αφορά το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ), σύμφωνα με την 109/12.03.2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Τράπεζα της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους.

3. Ύστερα από την έγκριση της Διεύθυνσης Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ), η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, κατόπιν σχετικού αιτήματος της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών, χρεώνεται ο λογαριασμός με IBAN GR52 0100 0230 0000 0242 4222 890 προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές, με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ, προς τους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων. Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, μεταφέρονται με εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σε πίστωση του λογαριασμού με ΙΒΑΝ GR30 0100 0230 0000 0000 0002 002 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του ΠΔΕ.

4. Η αναλυτική κατάσταση της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 5 αποστέλλεται με ασφαλή τρόπο προς τη ΔΙΑΣ ΑΕ. Η ΔΙΑΣ μεταφέρει τα ποσά από τον ενδιάμεσο λογαριασμό σε πίστωση των εμπορικών τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων, στη βάση της αναλυτικής κατάστασης που ετοιμάζεται και αποστέλλεται από την ΑΑΔΕ. Το αρχείο της αναλυτικής κατάστασης ενημερωμένο από την ΑΑΔΕ με τα ποσά που επιτυχώς πληρώθηκαν βάση της σχετικής ενημέρωσης από τη ΔΙΑΣ, αποστέλλεται στην ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

5. Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN GR30 0100 0230 0000 0000 0002 002 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του ΠΔΕ.

Για τις αποτυχούσες πληρωμές, η ΑΑΔΕ ενημερώνει σχετικά τους δικαιούχους, ώστε να διορθώσουν το λογαριασμό ΙΒΑΝ στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του Ο.Π.Σ. «TAXISnet» της ΑΑΔΕ, προκειμένου να διε-νεργηθεί δεύτερος κύκλος πληρωμών, ακολουθώντας εκ νέου τα βήματα της παραπάνω διαδικασίας (έγκριση πιστώσεων, δημιουργία νέας κατάστασης από ΑΑΔΕ, μεταφορά ποσού στον ενδιάμεσο λογαριασμό και πληρωμή ποσών μέσω ΔΙΑΣ).

Ο δεύτερος κύκλος πληρωμής για τις αποτυχούσες πληρωμές είναι τελικός και πραγματοποιείται εντός του τρέχοντος έτους.

6. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών.

7. Τα δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:

α) Η απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων για ένταξη και έγκριση πιστώσεων του έργου στο ΠΔΕ 2021 (ΣΑ),

β) η συγκεντρωτική κατάσταση της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 5,

γ) το αποδεικτικό της ηλεκτρονικής εντολής (eps) για την μεταφορά του ποσού από το λογαριασμό του έργου ΠΔΕ στον ενδιάμεσο λογαριασμό που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος.

8. Η ενίσχυση καταβάλλεται εντός της προθεσμίας της παρ. 3 του άρθρου 50 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014,την παρ. 4 του άρθρου 30 του Κανονισμού (ΕΕ) 702/2014 και την παρ. 4 του άρθρου 44 του Κανονισμού (ΕΕ) 1388/2014.

 

 

Άρθρο 7

Συμψηφισμός – Κυρώσεις

1. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής συμψηφίζεται με το τελικό δικαιούμενο ποσό της προκαταβολής ή της επιχορήγησης του άρθρου 4 του ν. 4797/2021, όπως αυτό θα προσδιοριστεί μετά την εκτίμηση και καταγραφή των Ζημιών από τις αρμόδιες επιτροπές κρατικής αρωγής του άρθρου 16 του ν. 4797/2021 και την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Οικονομικών της παρ. 4 του άρθρου 8 ή της παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4797/2021. Στην περίπτωση αγροτών που είναι φυσικά πρόσωπα και δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, όπως αυτοί ορίΖονται στην κείμενη νομοθεσία, αλλά κατέχουν αγροτικές εκμεταλλεύσεις, η ενίσχυση πρώτης αρωγής συμψηφίζεται με το τελικό δικαιούμενο ποσό της επιχορήγησης, όπως αυτό θα προσδιοριστεί μετά την εκτίμηση και καταγραφή των Ζημιών από τις αρμόδιες επιτροπές κρατικής αρωγής και την έκδοση της κοινής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης του άρθρου 12 του ν. 4797/2021 για τον καθορισμό του ποσοστού επιχορήγησης (ως 50% της επιχορήγησης προς επιχειρήσεις που καθορίζεται με την απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4797/2021).

2. Σε περίπτωση που το τελικό δικαιούμενο ποσό της επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών του άρθρου 4 του ν. 4797/2021, βάσει της εκτιμώμενης ζημίας, όπως αυτή θα καθοριστεί από τις αρμόδιες επιτροπές κρατικής αρωγής, είναι μικρότερο από το ποσό που έλαβε ο δικαιούχος ως πρώτη αρωγή έναντι της επιχορήγησης, τότε το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της δικαιούμενης επιχορήγησης, επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν, εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμο-ζομένου κατά τα λοιπά του ΚΕΔΕ.

3. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί φάκελος για την επιχορήγηση του άρθρου 4 του ν. 4797/2021 ή ο λαβών την ενίσχυση της πρώτης αρωγής δεν κριθεί δικαιούχος επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών του άρθρου 4 του ν. 4797/2021 από τις αρμόδιες επιτροπές κρατικής αρωγής τότε το συνολικό ποσό ενίσχυσης επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν, εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του ΚΕΔΕ.

4. Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης ή σε περίπτωση που, κατά τον έλεγχο για την εξόφληση και εκκαθάριση του τελικού δικαιούμενου ποσού επιχορήγησης του ν. 4797/2021, διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας ή ότι ο λαβών την ενίσχυση δεν είναι δικαιούχος επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών του άρθρου 4 του ν. 4797/2021, επιβάλλεται πέραν των προβλεπόμε-νων από άλλες διατάξεις κυρώσεων η άμεση επιστροφή προς το ελληνικό Δημόσιο του συνόλου της χορηγη-θείσας ενίσχυσης πρώτης αρωγής, ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και μέχρι την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης (2008/C 14/06), εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ, ν.δ. 356/1974, Α’ 90).

5. Για το σκοπό του συμψηφισμού και του ελέγχου η ΑΑΔΕ διαβιβάζει όλα τα απαραίτητα στοιχεία στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των οικείων Περιφερειών.

6. Η ΑΑΔΕ λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για την είσπραξη των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

 

 

Άρθρο 8

Υποχρεώσεις δικαιούχων

1. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κάθε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί αρμοδίως, ιδίως, για τον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων χορήγησης της ενίσχυσης….

 

 

 

 

Πηγή:newsbeast.gr

Διαβάστηκε 249 φορές
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Πολιτιστικο Σωματειο «οι κορυφαιοι»

Ποιοι Ειμαστε

Το mcnews.gr είναι ένα site, που φιλοδοξεί να δώσει στους αναγνώστες του αντικειμενική και ανεξάρτητη ενημέρωση, χωρίς υπερβολές, παραποιήσεις και σκοπιμότητες...

Διαβάστε περισσότερα