Η κατάσταση επιδεινώνεται και από την αύξηση των τιμών των καυσίμων στις διεθνείς αγορές, όχι τόσο όμως για να δικαιολογείται απολύτως η άνοδος αυτή που παρατηρείται στη χώρα μας, επιχείρημα στο οποίο βασίζεται η κυβερνητική ρητορική.
Η διεθνής τιμή των καυσίμων επηρεάζει την τελική τους τιμή μόνο κατά το 30% περίπου, ενώ αντίθετα, το 72% της λιανικής τιμής της βενζίνης στην Ελλάδα διαμορφώνεται από φόρους, την ώρα που ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι στο 66%.
Έτσι, η τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται πανελλαδικά από το 1,49 στο 1,54, το ντίζελ από το 1,19 στο 1,30 και το υγραέριο από το 0,72 στο 0,82 ευρώ.
Το πλήγμα που προκάλεσε η επιβολή φόρων σε μια ανοδική συγκυρία από πλευράς διεθνών τιμών φαίνεται από τα στοιχεία για την νησιωτική Ελλάδα, περιοχές όπου παραδοσιακά ο ανταγωνισμός υστερεί και όπου εκτός των ειδικών φόρων κατανάλωσης αυξήθηκε και ο ΦΠΑ από 17% σε 24%. Σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα η τιμή της βενζίνης κυμαίνεται πλέον μεταξύ 1,66 και 1,91 ευρώ. Το ντίζελ κίνησης από 1,30 έως 1,53 ευρώ και το πετρέλαιο θέρμανσης από 1,04 έβς 1,15 ευρώ.
Η αγορά άλλωστε εκτιμά πως οι φόροι θα πλήξουν οπωσδήποτε την κατανάλωση. Δεν είναι τυχαίο ότι παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες και τη βροχή αιτήσεων για επίδομα θέρμανσης τα στοιχεία μεγάλων εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών δείχνουν πτώση συγκριτικά με πέρυσι έως 40% στις πωλήσεις πετρελαίου κατά το τρίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου.
πηγή: pronews.gr