Πρόκειται για τον Διαδριατικό Αγωγό (ΤΑP) και τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB: Interconnector Greece- Bulgaria). Το έργο του IGB, ύψους επένδυσης 225 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει τους επόμενους μήνες, ενώ εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος υπολογίζεται ότι θα αρχίσει η κατασκευή και του ελληνικού τμήματος του ΤΑP, μήκους 550 χλμ, ο οποίος θα μεταφέρει στην Ευρώπη αέριο από την περιοχή της Κασπίας.
Τα δύο έργα βρέθηκαν στο επίκεντρο του ″Ενεργειακού Βήματος Νοτιοανατολικής Ευρώπης″, εκδήλωσης που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ) και η Εταιρεία Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) της πόλης. Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Αμερικανός Γερουσιαστής του Rhode Island State, ο ελληνικής καταγωγής Λεωνίδας Ραπτάκης, ο οποίος επισήμανε ότι εάν δημιουργηθεί ένα «fast track TAP», όπως χαρακτηριστικά το ανέφερε, θα διαμορφωθούν νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του επιχειρείν στην περιοχή.
Οι ομιλητές συμφώνησαν ακόμη ότι στο ″παζλ″ των θετικών εξελίξεων, που επίκεινται για την Ελλάδα στον ενεργειακό τομέα, περιλαμβάνονται ακόμη η αναβάθμιση της εγκατάστασηςυγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2017, αλλά και η δημιουργία πλωτού σταθμού LNG στη θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης, στον οποίο θα μπορεί να αποθηκεύεται και φθηνό σχιστολιθικό αέριο από τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης Αθανάσιο Καΐση, μέλος της διοικούσας επιτροπής του ΔΙΠΑΕ, με τη συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για τον IGB και την κατασκευή του TAP, παίρνουν νέα ώθηση τα σχέδια της χώρας μας στο τομέα του φυσικού αερίου.
Αναλυτικότερα, μιλώντας στην εκδήλωση, ο επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ Α.Ε. (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) Κώστας Ξιφαράς, επισήμανε ότι η Ελλάδα μπορεί να λειτουργήσει και σαν κόμβος διαπραγμάτευσης του φυσικού αερίου, κάτι που ενδιαφέρει τόσο την Τουρκία, όσο και τη Βουλγαρία. Όπως είπε, πριν από έναν μήνα, η εταιρεία Fluxys ολοκλήρωσε την πρώτη φάση της μελέτης σκοπιμότητας για τη δημιουργία ενός τέτοιου κόμβου στην Ελλάδα.
Από την πλευρά του, ο διευθυντής Ελλάδας του ΤΑΡ Ρίκαρντ Σκούφιας, επισήμανε ότι στα μέσα του 2016, ξεκινούν οι εργασίες στο ελληνικό τμήμα του Διαδριατικού Αγωγού. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι μέχρι σήμερα έχουν υπογραφεί συμβάσεις συνεργασίας με 150 ελληνικές εταιρείες, ενώ οι ιδιοκτήτες των εκτάσεων που συμπίπτουν με τη χάραξη του αγωγού αποζημιώνονται πριν αρχίσει η κατασκευή.
πηγή: energypress.gr