που δραστηριοποιούνται μέσω ψηφιακών μέσων - κυρίως ηλεκτρονικά καταστήματα το 97% των επιχειρήσεων έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα στις πληρωμές και τις εισπράξεις τους. Το 64% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στην παραγωγή και τη διακίνηση προϊόντων.
Αναλυτικά, 66% έχουν προβλήματα πληρωμής των marketing partner τους, 61% έχει αδυναμία χρήσης μεθόδων πληρωμής όπως Paypal,49% αδυναμία πληρωμής οφειλών σε προμηθευτές, 49% επίσης έχεις αδυναμία πληρωμής πιστωτικών, χρεωστικών καρτών. Από κει και πέρα 46% δηλώνει αδυναμία πληρωμής υπηρεσιών hosting, 44% αδυναμία πληρωμής υπηρεσιών cloud, 41% αδυναμία εξόφλησης και πληρωμής επιταγών, 29% άρνηση και αδυναμία πελατών να πληρώσουν με μετρητά, 8% αδυναμία καταβολής φόρων και μισθών.
Το 78% των επιχειρήσεων έχει αντιμετωπίσει ακυρώσεις παραγγελιών πελατών, 31% έχει αδυναμία εισαγωγής πρώτων υλών, 22% έχει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες, 17% έχει πρόβλημα με την επιτροπή του Γενικού Λογιστηρίου έγκρισης εισαγωγών, 14% των επιχειρήσεων δυσκολεύεται να διακινήσει τα προϊόντα στο εσωτερικό, 14% έχει πρώτες ύλες και έτοιμα προϊόντα σε αναμονή στο τελωνείο.
Προς αντιμετώπιση της δύσκολης κατάστασης το 60% των επιχειρήσεων στράφηκαν σε εναλλακτικές μορφές πληρωμών του εξωτερικού, με τη χρήση τραπεζικού λογαριασμού στο εξωτερικό. Παράλληλα όμως ένα υψηλό ποσοστό 44% δεν έκαναν απολύτως τίποτα.
Από την πλευρά των εξαγωγικών επιχειρήσεων τα προβλήματα είναι εξίσου μεγάλα, το 69% των επιχειρήσεων έχει πληγεί. Αναλυτικά το 60% αντιμετωπίζει γραφειοκρατία και καθυστερήσεις στις εγκρίσεις πληρωμών προμηθευτών του εξωτερικού, 40% έχει ακυρώσεις πελατών, 20% έχει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες, 20% πιέζεται από απαιτήσεις για επιπλέον εξασφαλίσεις και 13% πλήττεται από την απουσία ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων.
Πώς έχουν αντιδράσει μέχρι τώρα οι επιχειρήσεις, στην πλειοψηφία τους 91% έχουν προχωρήσει σε καταβολή των υποχρεώσεών τους (πρόωρη καταβολή μισθοδοσίας, φόρων), 33% έχουν αναστείλει πληρωμές σε προμηθευτές, από την άλλη πλευρά 29% πλήρωσαν τις οφειλές τους στους προμηθευτές, το 22% έχει προχωρήσει σε downsizing (υποχρεωτική άδεια προσωπικού, ακύρωση παραγγελιών), και ένα ποσοστό 15% δεν κάνει τίποτα και περιμένει να δει τι θα γίνει.
πηγή: naftemporiki.gr